تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر : 29180

مواد لازم جهت تهیه ی کمپوت گلابی

مواد لازم جهت تهیه ی کمپوت گلابی

تهیه کمپوت همیشه بسیار آسان است و اوه بسیار خوشمزه است. این دستور کمپوت گلابی ایده خوبی است اگر می‌خواهید با تعداد زیادی گلابی چه کار کنید. این یک دستور العمل همه کاره است که می تواند به روش های مختلف استفاده شود، از رویه صبحانه گرفته تا کیک یا شیرینی مانند این تارتلت های

تهیه کمپوت همیشه بسیار آسان است و اوه بسیار خوشمزه است. این دستور کمپوت گلابی ایده خوبی است اگر می‌خواهید با تعداد زیادی گلابی چه کار کنید. این یک دستور العمل همه کاره است که می تواند به روش های مختلف استفاده شود، از رویه صبحانه گرفته تا کیک یا شیرینی مانند این تارتلت های گلابی پف دار یا به تنهایی.قیمت گلابی امروز نسبت به سایر روزهای این هفته گران تر می باشد.

می توان آن را یکدست مخلوط کرد یا درشت نگه داشت و گرم یا سرد سرو کرد.دارچین، زنجبیل و آب لیمو واقعا طعم گلابی رسیده را تکمیل می کندو نکته مثبت، این دستور غذا بدون شکر درست شده است. کمپوت به سادگی با شربت افرا شیرین می شود

گلابی: برای بهترین نتیجه به سراغ گلابی های آبدار و رسیده بروید. نرم شدن گلابی سفت بسیار بیشتر طول می کشد و به طور طبیعی مانند گلابی رسیده شیرین نخواهد بود.

شربت افرا: شیرین کننده طبیعی مورد علاقه من برای همراهی با گلابی. طعم آنها واقعاً مکمل یکدیگر هستند، می توان آن را با هر شیرین کننده مایع مانند عسل یا شربت آگاو جایگزین کرد. از طرف دیگر، می توانید از شکر قهوه ای نیز استفاده کنید.

آب لیمو: راهی ساده برای متعادل کردن طعم شیرین گلابی. همچنین به غلیظ شدن، سفت شدن و حفظ کمپوت گلابی کمک می کند.

ادویه جات: من از مخلوط دارچین و زنجبیل آسیاب شده استفاده کردم. اما شما واقعا می توانید از هر یک از ادویه های مورد علاقه خود مانند هل، جوز هندی، فلفل دلمه ای، میخک، بادیان ستاره ای استفاده کنید.

آب: بسته به رسیده بودن میوه هایی که استفاده می کنید، ممکن است برای پخت گلابی به آب کمی بیشتر یا کمتر نیاز داشته باشید. اگر از آب زیاد استفاده می کنید نگران نباشید، فقط به پختن میوه ها ادامه دهید تا تبخیر شوند.

طرز تهیه کمپوت گلابی

گلابی ها را پوست گرفته، هسته و به مکعب های کوچک برش دهید.گلابی های مکعبی را به همراه سایر مواد در یک قابلمه کوچک بریزید. هم بزنید تا ترکیب شوند سپس حرارت متوسط ​​را روشن کنید. با توجه به قیمت فروش کنسروجات، تهیه ی این محصول در خانه مقرون به صرفه تر است.

به مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که تکه های گلابی خیلی نرم شوند بپزید. باید بتوانید به راحتی آنها را با چنگال له کنید. زمان دقیق پخت بستگی به حرارت اجاق گاز شما و میزان رسیده بودن میوه ها دارد.

آن را از روی حرارت بردارید، سپس از مخلوط کن غوطه ور استفاده کنید تا کمپوت را مخلوط کنید تا یکدست شود (یا زمانی که به غلظت دلخواه رسیدید، اگر می خواهید آن را حجیم تر نگه دارید). اگر مخلوط کن غوطه وری ندارید، بخش سؤالات متداول را در زیر ببینید.بگذارید در دمای اتاق خنک شود، سپس در یک شیشه بزرگ تمیز منتقل کنید و تا زمان استفاده در یخچال نگهداری کنید.

نکات مهم در زمینه ی تهیه ی کمپوت گلابی

بسته به رسیده بودن گلابی ممکن است به آب کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشید. با مقدار توصیه شده آب شروع کنید و در صورت نیاز کمی آب اضافه کنید. اگر خیلی آبکی بود، کمی بیشتر به پختن ادامه دهید تا آب آن تبخیر شود. همچنین اگر بعد از مخلوط کردن میوه ها متوجه شدید غلظت آن خیلی آبکی، مایع است، می توانید آن را دوباره روی اجاق گاز قرار دهید. در میان لیست قیمت میوه و تره بار امروز شیراز نام گلابی به عنوان ارزان ترین میوه به چشم می خورد.

زمان پخت ممکن است بسته به دمای اجاق گاز شما و میزان رسیده یا سفت بودن گلابی ها متفاوت باشد. می‌خواهید به پختن آن‌ها ادامه دهید تا تکه‌های میوه بسیار نرم شوند. برای بررسی اینکه آیا گلابی ها آماده هستند، کافی است با چنگال روی آنها فشار دهید. آنها باید به راحتی به پوره تبدیل شوند.

کمپوت صاف یا کلفت: من کمپوت گلابی خود را با هم مخلوط کردم تا خیلی صاف شود، اما در صورت تمایل می‌توانید آن را کاملاً درشت نگه دارید! برای انجام این کار، گلابی ها را فقط به طور تقریبی مخلوط کنید یا آنها را با دست با چنگال یا پوره له کنید. از طرف دیگر، می‌توانید به پختن گلابی‌ها ادامه دهید تا زمانی که شروع به از هم پاشیدن کنند، اگر نمی‌خواهید از دستگاه خرد کن یا مخلوط‌کن استفاده کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.