تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۲
کد خبر : 52729

تغییر نسل در والیبال عواقب دارد/ هیچ بازیکنی دوست ندارد ببازد

تغییر نسل در والیبال عواقب دارد/ هیچ بازیکنی دوست ندارد ببازد

کارشناس والیبال ایران گفت: وقتی یک تیم می‌بازد قطعاً بازیکنان و کادر فنی از نظر روحی تضعیف می‌شوند، امیدوارم مردم و هواداران هم کمی صبور باشند و به تیم فرصت دهند تا خودش را پیدا کند.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: با توجه به اینکه تیم دیر شکل گرفت و سرمربی تیم ملی هم یک ماه مانده به مسابقات به ایران آمد و بازیکنان لژیونر هم دیر به اردوی تیم ملی ملحق شدند. متأسفانه نبود بازی‌های تدارکاتی هم باعث شد تا نقطه ضعف‌های تیم ملی برطرف نشود. همه این مشکلات واقعیت تیم ملی والیبال ایران است که نباید آن را نادیده بگیریم. به نظرم این نتایج طبیعی و دور از انتظار نبود.
وی گفت: اگر بازی صربستان و ایتالیا را کنار بگذاریم، تیم ایران رفته رفته روند رو به رشدی پیدا کرد و شرایط ایران بهتر شد. سرمربی تیم ملی هم شناخت بیشتری نسبت به بازیکنان پیدا کرد و در تعویض‌ها دستش بازتر شد و راحت‌تر توانست بازیکنان را جابه جا کند. روند صعودی تیم در سرویس، دریافت و دفاع بهتر شد و واقعاً نباید انتظار داشته باشیم تیم سه یا چهار برد به دست می‌آورد. البته قاعده‌اش این بود که در هفته نخست دو پیروزی به دست بیاوریم. به اعتقاد من چیزی از دست ندادیم به هر حال تغییر نسل عواقب دارد و باید آن را بپذیریم و صبوری کنیم.
سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: تیم ملی زمان می‌برد تا پس از تغییر نسل به جایگاه واقعی خودش برسد و در چنین شرایطی اهالی والیبال و رسانه‌ها باید به این تیم فرصت بدهند. تیم ملی قطعاً در هفته دوم بهتر و راحت‌تر بازی خواهد کرد. بازی اول با ژاپن میزبان است و این تیم در بهترین شرایط خودش به سر می‌برد؛ قطعاً کار سخت است اما دور از ذهن نیست که بتوانیم با این تیم بجنگیم و نتیجه خوبی کسب کنیم. برزیل در شرایط آرمانی قرار ندارد و سه بازی تدارکاتی که با ایران داشت؛ به شناخت نسبی از تیم ایران رسیده است. من فکر می‌کنم دو بازی خوبی مقابل این دو تیم خواهیم داشت.
ترکاشوند ادامه داد: در بازی با ترکیه و بلغارستان قطعاً همه توقع پیروزی از تیم ملی ایران را داریم، فکر می‌کنم اگر بتوانیم سه برد در هفته دوم به دست بیاوریم خوب پیش رفتیم. بازی با آرژانتین همه ما را امیدوار کرد. با این حال تیم به زمان نیاز دارد و باید به سرمربی تیم ملی هم فرصت دهیم تا تیم را به جایگاه واقعی خودش برساند. کار سختی است که سرمربی تیم ملی در مدت زمان یک ماه بتواند در تیم تغییراتی ایجاد کند، نباید انتظار معجزه داشته باشیم. قطعاً اگر تیم زودتر شکل می‌گرفت و سرمربی تیم هم زودتر به ایران می‌آمد؛ با برگزاری بازی‌های تدارکاتی و رفع ایرادات، تیم شرایط بهتری پیدا می‌کرد و نتایج بهتری رقم می‌خورد.
وی تأکید کرد: هیچ بازیکنی دوست ندارد ببازد و قطعاً آن‌ها از نظر روحی شرایط خوبی ندارد و باید همگی به آن‌ها کمک کنیم. وقتی یک تیم می‌بازد قطعاً بازیکنان و کادر فنی از نظر روحی تضعیف می‌شوند. امیدوارم مردم و هواداران هم کمی صبور باشند و به تیم فرصت دهند تا خودش را پیدا کند. برای ما حضور در لیگ ملت‌ها اهمیت زیادی دارد و امیدوارم شرایطی پیش نیاید که تیم ملی فرصت حضور در این مسابقات را در سال بعد از دست بدهد.
سرمربی تیم والیبال سایپا در مورد شرایط تیم‌اش گفت: خدا را شکر در این مدت مشغول جذب چند بازیکن مثل آرمین تشکری، علیرضا شادمان، کیارش حیدری، فاضل پژوهان و اشکان درخشان را جذب کردیم. به امید خدا تیم را در روزهای آتی تکمیل خواهیم کرد و اوایل مردادماه تمرینات را شروع خواهیم کرد. امیدوارم امسال بتوانیم سایپا را به جایگاه واقعی خودش برسانیم. مدیران باشگاه و اعضای هیأت مدیره هم به ما کمک می‌کنند. خودشان هم ورزشی هستند و فوتبال و والیبال را به یک چشم نگاه می‌کنند و امیدوارم در آینده نتایج درخشانی کسب کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.