تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 27157

۵ میلیون دلار در ازای اطلاعات برای دستگیری یک رهبر ارشد القاعده

۵ میلیون دلار در ازای اطلاعات برای دستگیری یک رهبر ارشد القاعده

به گزارش ایسنا، روزنامه الحره نوشت، براساس گزارش وبسایت برنامه “پاداش برای عدالت”، البکری ۱۸ آوریل ۱۹۶۶ در شهر بنی سویف مصر به دنیا آمده است. او یکی از رهبران ارشد القاعده و عضو هیئت تصمیم گیری القاعده و شریک سیف العدل، رهبر فعلی این تشکیلات است. البکری قبل از پیوستن به القاعده، عضو گروه جهاد

به گزارش ایسنا، روزنامه الحره نوشت، براساس گزارش وبسایت برنامه “پاداش برای عدالت”، البکری ۱۸ آوریل ۱۹۶۶ در شهر بنی سویف مصر به دنیا آمده است. او یکی از رهبران ارشد القاعده و عضو هیئت تصمیم گیری القاعده و شریک سیف العدل، رهبر فعلی این تشکیلات است.
البکری قبل از پیوستن به القاعده، عضو گروه جهاد اسلامی مصر تحت رهبری ایمن الظواهری بود که طبق اعلام وبسایت سازمان ملل در سال ۱۹۹۰ به همراه سایر عناصر گروه جهاد به القاعده پیوست و به عضویت شورای این سازمان درآمد.
گروه جهاد اسلامی مصر به رهبری ایمن الظواهری، معاون اسامه بن لادن و جانشین او در تشکیلات القاعده، مسئول بمب گذاری سفارت مصر در اسلام آباد در سال ۱۹۹۵ بود. این گروه از سال ۱۹۹۸ بیشتر بودجه خود را از القاعده دریافت کرد و در سال ۲۰۰۱ با القاعده ادغام شد.
البکری به عنوان یکی از اعضای اصلی القاعده و به دلیل مسئولیت در القاعده در امور مربوط به سلاح های کشتار جمعی از سوی مقامات مصری تحت تعقیب است.
وی به عنوان مربی در اردوگاه های القاعده در افغانستان فعالیت داشته و در آنجا به افراد استخدام شده در استفاده از مواد منفجره و سلاح های شیمیایی آموزش می داد. البکری همچنین در دسامبر ۲۰۰۰ اقدام به ربودن یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی بین المللی پاکستان کرد.
برنامه مذکور آمریکایی احتمال می دهد که البکری همچنان به آموزش شبه نظامیان القاعده و سایر افراط گرایان ادامه می‌دهد.
اکتبر ۲۰۰۵ وزارت خزانه داری آمریکا البکری را به عنوان تروریست جهانی اعلام کرد. یک ماه پیش از آن هم سازمان ملل وی را فردی مرتبط با تشکیلات القاعده و اسامه بن لادن، رهبر سابق آن دانست.
انتهای پیام 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.