تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۴
کد خبر : 16898

۴ ماه تا بازی‌های آسیایی؛ تیم ملی کبدی بدون برنامه هدفمند

۴ ماه تا بازی‌های آسیایی؛ تیم ملی کبدی بدون برنامه هدفمند

غلامرضا مازندرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شرایط آمادگی تیم ملی کبدی مردان جهت حضور در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون هیچ کدام از برنامه‌های تدارکاتی که پیش بینی شده بود، عملیلتی نشده است. در حال حاضر در شرایط تمرینی و تکرار برنامه‌ها هستیم و تا این تاریخ دیدارهای تدارکاتی محقق نشده است.

غلامرضا مازندرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص شرایط آمادگی تیم ملی کبدی مردان جهت حضور در بازی‌های آسیایی اظهار کرد: متاسفانه تاکنون هیچ کدام از برنامه‌های تدارکاتی که پیش بینی شده بود، عملیلتی نشده است. در حال حاضر در شرایط تمرینی و تکرار برنامه‌ها هستیم و تا این تاریخ دیدارهای تدارکاتی محقق نشده است. ما امیدواریم که در تاریخ‌های آینده دیدار تدارکاتی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی کبدی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای دیدارهای تدارکاتی پیش‌بینی شده است، گفت: از سال گذشته که اردوهای تیم ملی شروع شد، برنامه‌های تدارکاتی هم پیش بینی شده بود. طبق برنامه قرار بود از آذر دیدارهای تدارکاتی با کشورهای بنگلادش، کره، سریلانکا، پاکستان و حتی تیم‌های باشگاهی هند داشته باشیم. تورنمنت‌هایی با حضور این‌ کشورها در دستور کار بود اما متاسفانه در این مدت هیچ کدام عملیاتی نشد. قرار بود یا این کشورها به ایران بیایند و یا ما برویم اما تلاش کادر فدراسیون نتیجه ای نداد. 

مازندرانی در پاسخ به این سوال که آیا مشکل چیست که این دیدار ها انجام نشده، گفت: نمی‌دانم باید از روابط بین الملل فدراسیون پرسید. برخی تیم‌ها تمریناتشان را خیلی دیرتر از ما آغاز کرده‌اند و شاید دلیلش این بوده که شرایط نداشتند. بعضی تیم‌ها هم قول‌هایی دادند ولی انجام نشد. 

وی در مورد شرایط بازیکنان و اردوهای تیم ملی گفت: در فواصل یک هفته تا ۱۰ روز اردوها را انجام می‌دهیم. در آخرین اردو ۲۵ بازیکن داشتیم. شرایط نسبی خوب است البته که هنوز تفاوت‌هایی میان بازیکنان هست. برخی از ۵ یا ۶ ماه قبل عید اردوها را استارت زده‌اند و  در شرایط بهتری هستند اما تعدادی از بازیکنان لژیونر بودند و در سال جدید به تیم ملحق شده‌اند که از نظر تجربی شرایط بهتری دارند اما به لحاظ شرایط بدنی هنوز به آمادگی لازم نرسیدند. تلاش می‌کنیم هر دو گروه به هماهنگی لازم برسند و بهترین نفرات را برای بازی‌های آسیایی در اختیار داشته باشیم. 

مازندرانی در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط می‌توان قول مدال طلای بازی‌های آسیایی داد گفت: الان وضعیت نسبت به سال‌های قبل خیلی متفاوت است، خیلی زودتر اردوها را آغاز کردیم اما متاسفانه برنامه‌ها خیلی ضعیف تر دنبال می‌شود. به جز زمان شروع اردوها در همه قسمت‌ها از لحاظ کیفی نسبت به دوره‌های قبل پایین‌تر عمل شده است. اردوها در زمان خوبی استارت خورد اما برنامه‌ها آنطور که باید منظم، با برنامه و هدفمند دنبال نشد.

وی گفت: طبق برنامه‌ای که به فدراسیون داده بودیم تا الان باید تقریبا بازیکنان ۳ یا ۴ تورنمنت را پشت سر می‌گذاشتند و در شرایط مسابقه آن‌ها را تست و گزینش می‌کردیم. همچنین با این تورنمنت‌ها می‌توانستیم طراحی تمرین کنیم چون تا ضعف‌های تیم در دیدار تدارکاتی دیده نشود نمی‌توان برنامه ریزی درستی کرد. ما برنامه تمرینی را پیش می‌بریم اما چون بازیکنان در مسابقه محک نمی‌خورند، نمی‌توان مطمئن شد برنامه‌ها درست انجام می‌شود یا خیر. 

سرمربی تیم ملی کبدی در پایان گفت: حدود ۴ ماه تا بازی‌های آسیایی زمان هست، اگر در همین فاصله تعدادی از برنامه‌ها انجام شود شانس بهتری برای کسب مدال و نتیجه بهتر خواهیم داشت. حریف ما هند نسبت به دوره‌های قبل با تدارک بهتری وارد اردوها شده است. در چند سالی که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم، سابقه نداشته هندوستان آنقدر زود اردوهای را استارت بزند آن‌ها از ماه قبل و با ۴۰ بازیکن تمرینات را شروع کرده‌اند. همیشه دو ماه مانده به مسابقات اردوهایشان آغاز می‌شد. آن‌ها با یک تدارک بهتر وارد بازی‌ها می‌شوند و کار به مراتب خیلی برای ما سخت‌تر می‌شود. امیدوارم شرایط به نفع ما تغییر کند.
انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.