تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 25662

۴۵۰۰ میلیارد تومان؛ حقوق سالانه معلمان دانش آموزان اتباع خارجی

۴۵۰۰ میلیارد تومان؛ حقوق سالانه معلمان دانش آموزان اتباع خارجی

به گزارش ایسنا، یوسف نوری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قدم‌های زیادی برای آموزش اتباع مهاجر خصوصاً مهاجران افغانستانی برداشته است. وی با تشکر از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد که در امور آموزش پناهندگان اتباع مهاجر با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند، اظهار کرد: این آموزشگاه به ارزش ۱۵ میلیارد تومان ساخته ‌شده است

به گزارش ایسنا، یوسف نوری اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران قدم‌های زیادی برای آموزش اتباع مهاجر خصوصاً مهاجران افغانستانی برداشته است.
وی با تشکر از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد که در امور آموزش پناهندگان اتباع مهاجر با جمهوری اسلامی ایران همکاری می‌کند، اظهار کرد: این آموزشگاه به ارزش ۱۵ میلیارد تومان ساخته ‌شده است که ۸ میلیارد تومان آن را کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و ۷ میلیارد تومان را جمهوری اسلامی ایران پرداخت کرده است.
وی بابیان این‌که ۷۰۰ هزار دانش‌آموز اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارند، اظهار کرد: ۲۳ هزار کلاس درس برای این تعداد دانش‌آموز اتباع نیاز داریم، اما کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان حداکثر۶۰۰ کلاس درس در ایران ساخته است.
عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: سالانه به معلمان دانش آموزان اتباع خارجی باید ۴۵۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت شود، لذا کاری که جمهوری اسلامی ایران برای آموزش اتباع انجام می‌دهد باید به‌طور ویژه‌ای در مجامع بین‌المللی مطرح و در نظر گرفته شود.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وزیر آموزش‌وپرورش گفت: جمهوری اسلامی ایران فقط هزینه‌های فوق را صرف آموزش اتباع می‌کند، درحالی‌که هزینه‌های بهداشت و درمان، فرهنگ، هنر، اشتغال، توانمندسازی و سایر زیرساخت‌هایی که مهاجران اتباع از آن استفاده می‌کنند بودجه زیادی می‌طلبد، بنابراین از کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌خواهیم به این اعداد و ارقام توجه کنند و توجه بیشتری برای رسیدگی تحصیلی کودکان اتباع داشته باشند تا بتوانیم کیفیت آموزش این دانش آموزان را افزایش دهیم.
شایان‌ذکر است، آموزشگاه وحدت اسلامی شهرستان پاکدشت در زمینی به مساحت ۴۹۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۶۸۰ مترمربع ساخته ‌شده است که دارای ۱۲ کلاس درس، ۷ باب اتاق اداری و یک آزمایشگاه و کارگاه است که با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و جمهوری اسلامی ایران و با بودجه۱۵۰ میلیارد ریالی ساخته ‌شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.