تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر : 54233

۱۶۷ نفر در تصادفات جاده‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی جان باختند

۱۶۷ نفر در تصادفات جاده‌های مواصلاتی آذربایجان شرقی جان باختند

تبریز- رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۶۷ نفر در تصادفات جاده‌های مواصلاتی استان کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حبیب آبراهه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۶۷ نفر در تصادفات جاده‌های مواصلاتی استان کشته شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۸۱ نفر) تعداد ۱۴ نفر کاهش یافته است.
وی افزود: تعداد یکهزار و ۸۰۵ تصادف جرحی در طول این مدت در جاده‌های آذربایجان شرقی اتفاق افتاده که افزایش چهار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: اصلاحات هندسی انجام گرفته در جاده‌های آذربایجان شرقی مثل آسفالت ریزی در آزادراه، تعویض و اصلاح در سه راهی خامنه و محور جلفا-مرند، تشدید کنترل‌های پلیسی و رعایت قوانین و مقررات از جمله دلایل کاهش فوتی‌های تصادفات در استان است.
آبراهه گفت: علل عمده تصادف منجر به فوتی در آذربایجان شرقی شامل انحراف به چپ در راه‌های دوطرفه، خستگی و خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز بوده و عدم استفاده از کمربند نیز باعث تشدید این شرایط شده است.
وی با اشاره به آغاز موج تعطیلات و سفرهای تابستانی در سراسر کشور و به خصوص آذربایجان شرقی و افزایش تصادفات در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: از تمام هموطنان عزیز خواهشمندیم هنگام تردد در جاده‌های آذربایجان شرقی به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ورزیده و با سرعت مطمئنه تردد کنند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.