تاریخ انتشار : جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 19244

۱۵ مرداد؛ آخرین مهلت نصب شناسه اصالت قطعات خودرو

۱۵ مرداد؛ آخرین مهلت نصب شناسه اصالت قطعات خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمدمهدی برادران اظهار داشت: لزوم الصاق شناسه اصالت بر قطعات یدکی خودرو، از ۱۵ فروردین ابلاغ و فرصت نهایی تا ۱۵ مرداد تعیین شده است که پس از این تاریخ، هر محصولی در سطح عرضه که فاقد کد اصالت باشد مشمول مقررات کالای قاچاق می‌شود. معاون صنایع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محمدمهدی برادران اظهار داشت: لزوم الصاق شناسه اصالت بر قطعات یدکی خودرو، از ۱۵ فروردین ابلاغ و فرصت نهایی تا ۱۵ مرداد تعیین شده است که پس از این تاریخ، هر محصولی در سطح عرضه که فاقد کد اصالت باشد مشمول مقررات کالای قاچاق می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: الزام الصاق شناسه کالا را در ابتدا برای دو گروه کالایی شامل کمک فنر و باتری آغاز کردیم و سپس نصب کد اصالت برای ۵۳ قطعه دیگر هم الزامی شد، اما هنوز برخی تامین کنندگان برای اجرای نصب شناسه اصالت مقاومت می‌کنند که فرصت چندانی ندارند.

وی افزود: شاید برخی مجموعه‌ها بدنبال این باشند که فروش شان شفاف نباشد و یا برخی، کالاهای بی کیفیت را بصورت قاچاق وارد می‌کنند و بنام کالای داخلی می‌فروشند که با اجرای این طرح، دیگر امکان چنین اقداماتی وجود ندارد.

برادران گفت: برچسب اصالت در حوزه قیمت گذاری باعث شفافیت می‌شود ضمن اینکه بنا داریم شبکه‌های توزیع را بصورت الکترونیک ایجاد کنیم تا مردم بتوانند قیمت‌ها را مقایسه و با قیمت مناسب خرید کنند.

منبع : مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.