تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر : 18040

۱۰ سال دیگر به استاندارد نیروی پرستاری می رسیم

۱۰ سال دیگر به استاندارد نیروی پرستاری می رسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، در حاشیه هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: این اجلاس که اولین جلسه حضوری از زمان شیوع بحران کرونا تاکنون بوده با هدف آمادگی کامل پرستاران برای ایام پسا کرونا و اعلام برنامه‌ها و راهبردهای وزارت بهداشت است. وی تصریح کرد:

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی، در حاشیه هفتاد و نهمین اجلاس مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور، اظهار کرد: این اجلاس که اولین جلسه حضوری از زمان شیوع بحران کرونا تاکنون بوده با هدف آمادگی کامل پرستاران برای ایام پسا کرونا و اعلام برنامه‌ها و راهبردهای وزارت بهداشت است.

وی تصریح کرد: در این نشست به موضوعاتی همچون نیروی انسانی، توسعه خدمات کمی و کیفی بالین، تأسیس کلینیک‌های آموزش به بیمار، طرح پرستار پیگیر، توسعه خدمات پرستاری در خارج از بیمارستان (طرح مراقبت در منزل)، پیگیری و اجرای دستورالعمل باز توزیع و آمادگی تمامی کارکنان برای عملیاتی شدن تعرفه خدمات پرستاری پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی پرداخته می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای در ۳ حوزه تقویت آموزش، درمان و نیروی انسانی داریم، خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، رشد قابل توجهی در یک دهه گذشته در تمامی دانشکده‌های پرستاری کشور داشته‌ایم و خوشبختانه دغدغه‌ای در این خصوص نداریم، اما در زمینه جذب نیروی انسانی جدید در نظر داریم تا با مساعدت و همکاری دستگاه‌های فرا وزارتی تا ۵ سال آینده به شاخص‌های استاندارد پرستار و بیمار نزدیک شویم تا با این کار سطح کمی و کیفی خدمات بالینی پرستاری هم تقویت شود.

عبادی اضافه کرد: در حال حاضر شاخص پرستار به جمعیت ۹۵ صدم به ازای هر تخت بوده، در حالی که استاندارد ما ۱.۸ درصد است، ما سالانه بالغ بر ۸۵۰۰ دانشجوی پرستاری جذب می‌کنیم و اگر بخواهیم که به سطح استاندارد برسیم حداقل یک بازه زمانی ۱۰ ساله نیاز است.

وی بیان کرد: اکنون نیازمان ۱۰۰ هزار نفر بوده و امیدواریم که با تخصیص سهمیه‌های سازمان استخدامی کشور کمبودهای موجود در حوزه نیروی انسانی پرستاری را جبران نمائیم و به شاخص استاندارد بیمار و پرستار برسیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با ذکر این نکته که تعامل بسیار خوبی میان این معاونت و سازمان نظام پرستاری کشور برقرار است، تأکید کرد: خوشبختانه با مدلی که در دوره اخیر پیگیری و اجرا شده شاهد احیا و اخذ بودجه قانون ۱۴ سال بر زمین مانده تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم و مرحمتی که رهبری در ۲ سال پیاپی به پرستاران داشتند بنای این حرکت بزرگ شد و امیدواریم که شاهد رسیدن منافع اینگونه حرکت‌ها به مردم باشیم.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.