تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
کد خبر : 4844

گلایه امیر غفارمنش از نحوه پخش یک سریال در شبکه پنج

گلایه امیر غفارمنش از نحوه پخش یک سریال در شبکه پنج

به گزارش خبرنگار مهر، امیر غفارمنش بازیگر سریال «روزهای آبی» مهمان جدیدترین برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود که شب گذشته ۱۸ شهریور ماه روی آنتن رفت. در ابتدای برنامه غفارمنش با اشاره به اینکه شبکه پنج سیما در حوزه پخش سریال هنوز برای مخاطبان شناخته شده نیست، گفت: همین موضوع باعث شد تا

به گزارش خبرنگار مهر، امیر غفارمنش بازیگر سریال «روزهای آبی» مهمان جدیدترین برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود که شب گذشته ۱۸ شهریور ماه روی آنتن رفت.

در ابتدای برنامه غفارمنش با اشاره به اینکه شبکه پنج سیما در حوزه پخش سریال هنوز برای مخاطبان شناخته شده نیست، گفت: همین موضوع باعث شد تا سریال «روزهای آبی» مهجور واقع شده و دیده نشود. اگر این سریال در شبکه یک یا سه که در پخش سریال برای بیننده آشنا هستند، پخش می‌شد، آمار بینندگان قطعاً بیش از آن چیزی بود که شاهد بودیم. معمولاً این شبکه ها در بحث تبلیغات خوب عمل می‌کنند و از چندین روز مانده به آغاز پخش سریال تیزرهای آن را پخش می‌کنند.

وی درباره چگونگی پیوستن به این مجموعه توضیح داد: اینکه مد شده دوستان بازیگر می‌گویند متن را دیدم و پسندیدم و بعد قبول کردم، لااقل برای من این گونه نبود و اهل دروغ گفتن نیستم. در شرایط سخت کرونایی از لحاظ مالی به این کار نیاز داشتم و البته گروهی هم که قرار بود با آن کار کنیم هم برایم مهم بود.

غفارمنش اظهار کرد: «عشق» نام دیگر خداوند و مهم‌ترین چیزی است که پایه‌های خانواده را محکم می‌کند. گاهی یک سریال خانوادگی در اروپا پخش می‌شود و می‌بینید که در آن سال میزان طلاق در کشورهایی که این سریال را دیده‌اند به شکل محسوسی کم شده است. تبلیغ عشق ورزیدن و عاشق شدن یکی از راه‌های پیوند خانواده و پیگیری از فروپاشی این نهاد مهم است.

بازیگر سریال «روزهای آبی» عنوان کرد: شاید من خودم به عنوان بیننده، این کار را دوست نداشتم اما آنچه در این مجموعه رقم خورد، این بود که در کنار یک بخش کمدی که عزیزانی مثل اکبر عبدی، مهران رجبی، علی سلیمانی عزیز رقم زدند و من هم در کنار آنها شاگردی کردم، یک بخش عاشقانه هم ارائه شد که جذابیت‌های خاص خودش را داشت.

وی اذعان کرد: شرایط تولید این سریال سخت بود و بخش عمده‌ای از آن در طبیعت شمال و در گل و شل ضبط شد. من در سال‌های اخیر کارهای زیادی برای تلویزیون داشتم و برایم عجیب است که مدیران سازمان گاهی با تهیه‌کنندگانی که به تعهداتشان عمل نمی‌کنند مهربانانه برخورد می‌کند. همانطور که من برای شبکه سه سریالی را بازی کردم و تهیه‌کننده دستمزد عوامل را نداد اما شبکه با او خیلی مهربان بود در حالی که تهیه‌کننده‌ای مثل پرویز امیری که نجیب و مهربان و خوش‌حساب است جایگاهی در سازمان و پروژه‌هایشان ندارد اما امیدوارم باز هم شاهد فعالیت تهیه‌ کنندگانی مثل آقای امیری باشیم.

غفارمنش افزود: «روزهای آبی» سریالی بود که خودش از خودش دفاع می‌کرد. باز هم می‌گویم بستری که قرار است کار از آن پخش شود بسیار مهم است. شاید اگر چهار یا پنج سال دیگر این سریال از شبکه پنج پخش می‌شد و سریال دیدن از این شبکه بین مخاطبان جا می افتاد استقبال بیشتری هم از آن صورت می‌گرفت. البته فراموش نکنیم اینکه مخاطبان یک اثر زیاد باشند لزوماً به معنای باکیفیت بودن آن اثر نیست بلکه باید از حیث فنی و محتوایی هم مورد بررسی قرار بگیرد.

بازیگر سریال «روزهای آبی» گفت: جذابیت متن یک فیلمنانه به عناصری مثل گره افکنی، روایت، گره‌گشایی، نقطه اوج، فرجام جذاب و … بستگی دارد که فکر می‌کنم این سریال از آنها برخوردار بود. من گاهی احساس می‌کردم که برخی دیالوگ‌ها مناسب نیست یا ریتم کار کند است اما در تدوین این مشکل هم حل شده بود.

وی درباره نقش خودش در این سریال هم عنوان کرد: وقتی درباره نیمچه با کارگردان صحبت کردیم گفت که این شخصیت آدم بدی نیست، بلکه مثل خیلی از آدم‌های جامعه دوست دارد به منابع قدرت وصل شود و برای پول درآوردن دست به هر کاری می‌زند. یعنی شخصیتی است که گاهی به تراژدی هم می‌رسد. وقتی برای کار به یک مجموعه اضافه می‌شوم برایم حکم یک خانواده را دارند و به نوعی به آن کار تعصب پیدا می‌کنم بنابراین بهتر است درباره کلیت اثر کارگردان آن صحبت کند اما خودم این شخصیت را دوست داشتم. گاهی دلم برایش تنگ می‌شود و گاهی دلم برایش می‌سوزد. نیمچه ترکیبی از تیپ و شخصیت بود و سایر نقش‌ها هم همین گونه بودند و صرفاً تیپ نبودند.

امیر غفارمنش در بخش پایانی صحبت هایش به درگذشت علی سلیمانی یکی از بازیگران این سریال اشاره کرد. او درحالی که از یادآوری فوت سلیمانی به شدت غمگین بود، خاطره‌ای از آن بازیگر فقید نیز بیان کرد و گفت: در جریان ضبط سریال، یک وقفه سه چهار روزه در کار افتاد و تصویربرداری متوقف شد. گویا قرار بود متن‌ها بازنویسی شود. علی سلیمانی پیش من آمد و گفت امیر من چیزی به تو می‌گویم و می‌خواهم که نه نگویی. گفتم موضوع چیست؟ گفت حالا که فرصت داریم بیا به اردبیل برویم.

وی یادآور شد: علی سلیمانی اهل اردبیل بود و خیلی دوست داشت که در آن فرصت سری به زادگاهش بزنیم. من گفتم اما من می‌خواهم به تهران برگردم. خاطرم هست که علی با حالت خاصی گفت امیر من و تو ۳۰ سال است که با هم رفیق هستیم، معلوم نیست دیگر فرصتی پیش بیاید که با هم یک سریال کار کنیم و  بعد در آن سریال کار موقتاً متوقف شود و چنین فرصتی برایمان فراهم شود! خلاصه آن سفر را رفتیم و اتفاقاً در کنار علی سلیمانی عزیز خیلی خوش گذشت اما متاسفانه از آخرین دیدارهایی بود که با هم داشتیم.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.