تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر : 5900

گفت‌وگوی ابراهیم کالین و سالیوان درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه

گفت‌وگوی ابراهیم کالین و سالیوان درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تی آر تی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد. دفتر ارتباطات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار موضوعاتی از جمله روابط دوجانبه، مبارزه با شیوع بیماری کووید-۱۹، تغییرات اقلیمی،

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تی آر تی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر ارتباطات ریاست جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در این دیدار موضوعاتی از جمله روابط دوجانبه، مبارزه با شیوع بیماری کووید-۱۹، تغییرات اقلیمی، سوریه، عراق، لیبی، قبرس، مدیترانه شرقی و دیگر مسایل منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت استراتژیک روابط ترکیه و آمریکا، پیرامون برداشتن گام‌های لازم برای توسعه همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل‌نظر شد.

کالین و سالیوان به افزایش دیدارهای متقابل در سطح عالی و استفاده از مکانیزم‌های مورد لزوم در راستای رساندن حجم تجارت دو کشور به سطح ۱۰۰ میلیارد دلار تاکید کردند.

در دیدار مذکور ضمن تاکید بر ضرورت همکاری بین‌المللی برای پیش‌گیری از بحران انسانی جدید در افغانستان و رساندن هر چه سریعتر کمک‌های انسانی به این کشور، گفته شد، تماس‌های نزدیک ترکیه و آمریکا در رابطه با مساله افغانستان ادامه خواهد یافت.

در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همیاری بین هم‌پیمانان ناتو و حل مسایل از طریق گفت‌وگو و مذاکره، آخرین وضعیت در منطقه قفقاز در پی پیروزی در جنگ قره‌باغ مورد ارزیابی قرار گفته و اهمیت تداوم تلاش‌های چند جانبه مربوط به تامین صلح و ثبات منطقه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.