تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
کد خبر : 19826

گشوده شدن درهای مدارس کشور برای ترویج ورزش شهروندی

گشوده شدن درهای مدارس کشور برای ترویج ورزش شهروندی

به گزارش ایسنا و به نقل از ورزش شهرداری، دیدار مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این دیدار حسین اوجاقی گزارشی مختصر از رویدادهای ورزشی تعریف شده توسط سازمان متبوع خود برای شهروندان تهرانی، امکانات و پتانسیل های موجود

به گزارش ایسنا و به نقل از ورزش شهرداری، دیدار مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این دیدار حسین اوجاقی گزارشی مختصر از رویدادهای ورزشی تعریف شده توسط سازمان متبوع خود برای شهروندان تهرانی، امکانات و پتانسیل های موجود در این راستا ارائه داد.

برگزاری رقابت های قهرمان شهر در نخستین تابستان قرن در ۲ بخش بانوان و آقایان در ۸ رشته تیمی و انفرادی،  برپایی ۷۰۰ ایستگاه تندرستی ویژه بانوان و ۴۰۰ ایستگاه برای آقایان؛ ساماندهی فرهنگی این ایستگاه ها و جذب گروه های خودجوش مردمی موجود در بوستان ها به منظور پیشگیری از بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی، در اختیار داشتن ۲۱۱ مکان ورزشی شامل استخر، مجموعه ورزشی ویژه بانوان، زورخانه، زمین چمن، سالن تیراندازی، مجموعه سوارکاری، سالن های توپی و چندمنظوره با نگاه عدالت محور، بخشی از مواردی بود که اوجاقی در اظهارات خود بدان اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: ما با رویکردی خانواده محور، توجه به ورزش بانوان را در اولویت برنامه ها قرار داده ایم زیرا بانوان ستون های خانواده هستند و در نهایت هر سرمایه گذاری فرهنگی روی این قشر، کل جامعه را متأثر از خود می کند. ما نیز در راستای رسالت خود، در صدد توسعه ورزش شهروندی و دستیابی به پیامدهای نیکوی آن یعنی “تحکیم بینان خانواده” و “حال خوب مردم” هستیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به لزوم تشکیل مثلثی اشاره کرد که یک ضلع آن را سازمان ورزش شهرداری تهران و دو ضلع دیگرش را فدراسیون های ورزشی و آموزش و پرورش می سازند تا استعدادیابی به شیوه ای صحیح و سیستماتیک انجام شده و ضمن گسترش ورزش همگانی، پشتوانه سازی محکمی نیز برای ورزش قهرمانی به وجود بیاید.

در ادامه، صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان این که” مدرسه، کانون تربیتی است” تصریح کرد: مدارس نباید در تابستان تعطیل باشند. همکاری با ورزش شهرداری در تمام ایام سال؛ در طول سال تحصیلی و ایام غیر آموزشی را در دستور کار می گذاریم تا این فضاها در اختیار شهروندان قرار بگیرند.
 
ستاری فرد با بیان این که” ورزش ابزار برابر ساز اجتماعی است” تصریح کرد: به جرئت می‌توان اذعان داشت که در نظام حکمرانی و در راستای برابر سازی ورزش و اجرای مرّ صریح قانون اساسی کشورمان مبنی بر رایگان بودن ورزش برای همه، ۲ دستگاه اجرایی یعنی شهرداری تهران و آموزش و پرورش بسیار خوب عمل کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: رویکردها و عملکردهای هر دو نهاد، نشان می دهد که فصل مشترک های زیادی وجود دارد که با تکیه بر آن ها می توان به نفع مردم و توسعه سلامت و ورزش در جامعه حرکت کرد و از آن جا که تهران، همواره الگو بوده است، تعاملات و اقدامات سازنده پیش رو، می تواند سرمشق خوبی برای سایر کلانشهرهای کشورمان نیز باشد.

وی با اشاره به لزوم اجرای برنامه تحولی در گام دوم انقلاب برای همه دستگاه ها، تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش ظرفیت بسیار خوبی در بُعد نیروی انسانی داریم و شهرداری نیز زیرساخت های خوبی در اختیار دارد که ترکیب این دو با هم، می تواند نتایج درخشانی را رقم بزند.

ستاری فرد ادامه داد: ما با داشتن ۳۳ هزار مربی ورزشی، 6 برابر وزارت ورزش و جوانان، نیروی متخصص در اختیار داریم که می توانند در حوزه استعدادیابی به کمک ورزش قهرمانی بیایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: ما آماده‌ایم محوطه مدارس را در اختیار شهرداری قرار دهیم تا ضمن متناسب سازی، ایمن سازی و بهینه سازی در خدمت ورزش دانش آموزی و دیگر اقشار جامعه باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.