تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر : 16773

گزارش هاآرتص درباره نقش قطر در روابط میان فلسطین و رژیم صهیونیستی

گزارش هاآرتص درباره نقش قطر در روابط میان فلسطین و رژیم صهیونیستی

به گزارش ایسنا، این روزنامه همچنین از تلاش قطر برای نزدیک‌تر شدن به مصر و آمریکا خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله تلاش‌ها و اقدامات قطر در این زمینه، تلاش‌های نماینده این کشور برای تضمین عدم گسترش درگیری در روز زمین در ماه مارس به نوار غزه بود. علاوه بر این، دو تماس نیز

به گزارش ایسنا، این روزنامه همچنین از تلاش قطر برای نزدیک‌تر شدن به مصر و آمریکا خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله تلاش‌ها و اقدامات قطر در این زمینه، تلاش‌های نماینده این کشور برای تضمین عدم گسترش درگیری در روز زمین در ماه مارس به نوار غزه بود. علاوه بر این، دو تماس نیز شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگری با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برقرار کرد که از هر دو طرف خواست تا از تشدید تنش جلوگیری کنند.

هاآرتص نوشت، این اقدامات اخیر قطر علاوه بر کمک‌های مالی دوحه به سرزمین‌های فلسطینی است که ارزش آن از سال ۲۰۱۲ تاکنون به حدود سه میلیارد دلار می‌رسد.

به نوشته این روزنامه عبری، حدود ۹ میلیون دلار نیز از طریق سازمان ملل برای حمایت از ایتام در نتیجه عملیات “صخره سخت”، ساخت مخازن سوخت نیروگاه برق در غزه، توسعه زمین فوتبال یرموک و ساخت دو مرکز دامپزشکی در بیت لاهیا ارائه شده است.

در این گزارش، به تماس‌های قطر یا تلاش‌های آن در ارتباط با رژیم صهیونیستی برای تثبیت روابط با فلسطینیان اشاره‌ای نشده است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.