تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 10076

گزارش فدراسیون جهانی هندبال از عملکرد زنان ایران مقابل نروژ

گزارش فدراسیون جهانی هندبال از عملکرد زنان ایران مقابل نروژ

به گزارش ایسنا، مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان به میزبانی فرانسه در حال برگزاری است. تیم ملی هندبال زنان ایران شب گذشته در دومین دیدار خود از این رقابت‌ها به مصاف نروژ قهرمان دو دوره المپیک، قهرمانی سه دور جهان و قهرمان هشت دوره اروپا رفت و با نتیجه ۹ بر ۴۱ بازی را واگذار

به گزارش ایسنا، مسابقات هندبال قهرمانی زنان جهان به میزبانی فرانسه در حال برگزاری است. تیم ملی هندبال زنان ایران شب گذشته در دومین دیدار خود از این رقابت‌ها به مصاف نروژ قهرمان دو دوره المپیک، قهرمانی سه دور جهان و قهرمان هشت دوره اروپا رفت و با نتیجه ۹ بر ۴۱ بازی را واگذار کرد. 

فدراسیون جهانی هندبال بعد از این بازی در خصوص عملکرد هر دو تیم گزارشی را منتشر کرد. IHF در این خصوص نوشت: ” تیم ملی هندبال زنان ایران که برای اولین بار به مسابقات جهانی راه پیدا کرده در چهار دقیقه ابتدایی بازی مقابل نروژ، واقعاً رویایی بازی کرد. ملی‌پوشان ایران مقابل یکی از پرافتخارترین تیم‌های تاریخ که چندین بار موفق به مقام قهرمانی شده است، پیش افتادند که این فقط یک رویا برای آنها بود.

در ادامه این رقابت یک بازی عالی دیگر از فاطمه خلیلی بهفر دروازه‌بان تیم ملی ارایه و او در پایان بازی نیز بهترین بازیکن این دیدار شد. خلیلی در نیمه اول بازی هفت سیو داشت و توانست تاثیر خوبی در روند تیم ملی ایران داشته باشد. او در بازی نخست ایران مقابل رومانی نیز یک بازی فوق العاده به نمایش گذاشت و ۱۸ شوت حریف را متوقف کرد. 

نروژ در پایان بازی مقابل جمهوری اسلامی ایران با نتیجه ۴۱ بر ۹ پیروز شد که یکی از بزرگترین بردهای تاریخ خود را ثبت کرد و با غلبه بر حریفان خود در دو دیدار نخستش به دور اصلی مسابقات راه یافت. 

تیم ملی نروژ در طول بازی از هر نظر به مراتب بهتر بود اما نتیجه ۲ بر ۱ دقایق نخست نیمه اول برای تیم ایران مایه افتخار بود. نروژ با این نتیجه از خواب بیدار شد و نیمه اول را با نتیجه ۲۲ بر ۳ به پایان رساند. این نحوه بازی یعنی دفاع قوی و حرکات سریع از سوی نروژ همان چیزی است که این تیم در هر بازی از آن استفاده می‌کند.

در نیمه دوم هم هیچ مانعی برای نروژ وجود نداشت. ایران تنها در دقیقه ۵۳ گل‌های خود را نسبت به نیمه اول دو برابر کرد و سه بازیکن این تیم توانستند حداقل دو گل را برای تیمشان به ثمر برسانند.

اختلاف گل ایران و نروژ در پایان به ۳۲ رسید که  این بزرگترین پیروزی نروژ در مسابقات جهانی زنان و حتی بزرگترین پیروزی آنها در مسابقات اسپانیا ۲۰۲۱ بود.

با وجود شکست ۴۱ بر ۹ ایران اما منحنی یادگیری این تیم سریع و بسیار ارزشمند بوده است. آنها در این بازی ۹ گل زدند، در دقایق پایانی بازی را رهبری و حتی در شروع، بازی را خوب شروع کرده و جلو بودند.

برد ساده تیم ملی نروژ  قهرمان فعلی اروپا سبب شده که با دو برد جایگاه خود را در دور اصلی تثبیت کند. نروژ در دیدار بعدی باید به مصاف رومانی برود. از سوی دیگر، این اولین تورنمنت جهانی برای تیم ملی ایران است و آنها در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی بازی خود باید به مصاف رقیب آسیایی خود یعنی قزاقستان بروند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.