تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر : 32661

گزارش سازمان ملل از سربازگیری کودکان در لیبی

گزارش سازمان ملل از سربازگیری کودکان در لیبی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارشی که توسط سازمان ملل منتشر شده است بر درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان و درگیر بودن کودکان در آن به دلیل ارتباط با گروه‌های مسلح و شبه نظامی متمرکز است. در این گزارش، لیبی به همراه عراق، اراضی اشغالی و سایر کشورها و طرف‌ها به عنوان

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گزارشی که توسط سازمان ملل منتشر شده است بر درگیری‌های مسلحانه در سراسر جهان و درگیر بودن کودکان در آن به دلیل ارتباط با گروه‌های مسلح و شبه نظامی متمرکز است.
در این گزارش، لیبی به همراه عراق، اراضی اشغالی و سایر کشورها و طرف‌ها به عنوان کشورهایی که در آنها کودکان به دلیل ارتباط ادعایی با گروه‌های مسلح غیردولتی بازداشت می‌شوند، طبقه بندی شده‌اند.
در این گزارش که توسط آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت ارائه شده، آمده است که بیش از ۱۰۰ درگیری مسلحانه در جهان وجود دارد که به طور میانگین هرکدام از ۳۰ سال گذشته تا کنون همچنان در جریان هستند.
گوترش در گزارش خود استخدام کودکان در ارتش یا گروه‌های مسلح غیردولتی و استفاده از آنها در جنگ را محکوم کرد و گفت که این پدیده در جمهوری آفریقای مرکزی، سومالی و میانمار ادامه داشته و در لیبی، بورکینافاسو، سوریه، مالی و نیجریه شاهد یک روند صعودی بوده است.
در همین راستا کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در لیبی از ادامه به خدمت گرفتن کودکان سوری توسط گروه‌های شبه‌نظامی در لیبی خبر داده است.
این کمیته سازمان ملل  در گزارش خود به شورای حقوق بشر اعلام کرد که نوجوانان سوری بین ۱۵ تا ۱۸ سال از اواخر سال ۲۰۱۹ در گروه‌های مسلح در لیبی استخدام شده‌اند.
طبق این گزارش، همچنین کودکان اقلیت‌ها در لیبی که تابعیتی ندارند و وضعیت حقوقی نامشخصی دارند، در معرض خطر کشیده شدن به جنگ هستند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.