تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 8496

گروه‌های سیاسی یمن: ائتلاف عربی و دولت منصور هادی به بدترین نحو شکست خورده‌اند

گروه‌های سیاسی یمن: ائتلاف عربی و دولت منصور هادی به بدترین نحو شکست خورده‌اند

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، چند تشکل سیاسی در یمن ائتلاف عربی و دولت مستعفی یمن را به خیانت در حق ساکنان استان مأرب و شکست در مدیریت جنگ با انصار الله متهم کردند. این گروه‌های سیاسی که از همه مهم‌تر «کنفرانس ملی یمن» و «تجمع یمنی برای اصلاح» و «حزب

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، چند تشکل سیاسی در یمن ائتلاف عربی و دولت مستعفی یمن را به خیانت در حق ساکنان استان مأرب و شکست در مدیریت جنگ با انصار الله متهم کردند.

این گروه‌های سیاسی که از همه مهم‌تر «کنفرانس ملی یمن» و «تجمع یمنی برای اصلاح» و «حزب سوسیالیست یمن» و «تشکیلات ناصری» هستند نحوه عملکرد ائتلاف عربی و سوءمدیریت شدید در انجام مسئولیت‌هایش را موجب تعجب دانستند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای مشترک که شامگاه دوشنبه منتشر شد تأکید کردند که ادامه جنگ و ناآرامی در استان مأرب نتیجه سوء مدیریت شدید ائتلاف عربی و دولت مستعفی یمن است.

در این بیانیه تأکید شده که دولت منصور هادی در انجام مسئولیت‌های خود در عرصه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی و رسانه‌ای به بدترین نحوی شکست خورده چندان که پروژه احیای جمهوری یمن را با شکست مواجه کرده است.

این گروه‌های سیاسی همچنین از سکوت جامعه بین‌المللی و کشورهای منطقه و سازمان ملل و شورای امنیت و فرستادگان سازمان ملل و آمریکا و مسئولان حقوق بشری در برابر آنچه در یمن می‌گذرد به شدت انتقاد کرده‌اند.

این اولین موضع‌گیری از این نوع از جانب تشکل‌های سیاسی‌ای است که در دولت وابسته به عربستان حضور دارند و روابط خوبی با ائتلاف عربی دارند.

این بیانیه در حالی صادر شده که نیروهای انصار الله حملات خود برای به دست گرفتن کنترل استان استراتژیک مأرب را از اوایل ماه فوریه تشدید کردند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.