تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر : 5630

کنشگران سیاسی افغانستان اشرف غنی را مقصر آشوب کنونی می‌دانند

کنشگران سیاسی افغانستان اشرف غنی را مقصر آشوب کنونی می‌دانند

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه افغانستان تایمز، آنها معتقدند اگر اشرف غنی اقدام به انتقال قدرت به موجب یک توافق سیاسی به جای فرار کردن از کشور می‌کرد، سقوط ارتش و چالشهای فراوان دیگر در افغانستان اتفاق نمی‌افتادند. همایون جریر، یک عضو حزب اسلامی افغانستان اظهار کرد: چنانچه اشرف غنی قبول می‌کرد قدرت

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه افغانستان تایمز، آنها معتقدند اگر اشرف غنی اقدام به انتقال قدرت به موجب یک توافق سیاسی به جای فرار کردن از کشور می‌کرد، سقوط ارتش و چالشهای فراوان دیگر در افغانستان اتفاق نمی‌افتادند.

همایون جریر، یک عضو حزب اسلامی افغانستان اظهار کرد: چنانچه اشرف غنی قبول می‌کرد قدرت را از طریق یک توافق سیاسی در نتیجه مذاکرات بین افغانی به جنبش اسلامی طالبان منتقل کند همه چیز دست نخورده باقی می‌ماند و وضعیت خیلی بهتر بود.

شکریه باراکزی، یک دیپلمات سابق نیز اظهار کرد، فرار اشرف غنی زمینه را برای سقوط ارتش افغانستان با 350 هزار پرسنل فراهم کرد. وی افزود: ورود دستیاران بین‌المللی ممنوع شده، هزاران جوان تحصیل کرده افغانستان را ترک کردند و نهایتا کشور با بحران اقتصادی مواجه شد.

نور محمد متوکل، یک عضو کمیسیون فرهنگی و اطلاع‌رسانی طالبان در این میان اظهار کرد، جنبش اسلامی طالبان انتظار یک انتقال قدرت از طریق یک توافق سیاسی را داشت. او بیان کرد: اشرف غنی با فرارش مشکلات را تشدید کرد.

او ادامه داد: ما امیدواریم جهان با ما همکاری کند و امارت اسلامی خواستار روابطی خوب با جهان است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.