تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۳۷
کد خبر : 8573

کمالوندی: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود

کمالوندی: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی در بخشی از این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و عظمت شهدای اسلام، انقلاب، حرم و شهدای هسته ای و در صدر ایشان، شهید فخری زاده، به تاریخچه ای از مبارزات پیش از انقلاب پرداخت و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان را انقلاب دوم خواند که باعث شکوفایی در کشور

به گزارش ایسنا، بهروز کمالوندی در بخشی از این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و عظمت شهدای اسلام، انقلاب، حرم و شهدای هسته ای و در صدر ایشان، شهید فخری زاده، به تاریخچه ای از مبارزات پیش از انقلاب پرداخت و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان را انقلاب دوم خواند که باعث شکوفایی در کشور شده است.
وی با اشاره به سابقه 40 ساله در حوزه دیپلماتیک بین المللی افزود: سلطه ای که آمریکا به دنبال آن بود، نه تنها امروز کنار رفته است بلکه روز به روز در حال افول است. آمریکا امروز بیش از یک تصویر نیست. مولفه های قدرت در این کشور ضعیف تر و کشوری انقلابی مثل جمهوری اسلامی در این مولفه ها قوی تر شده است. کشورمان در مولفه های قدرت نرم دست برتر را دارد. قدرت کشوری که با انگیزه ایمان در پی اهدافش است قابل مقایسه با کشوری که با هدف مادی کاری را انجام می دهد نیست.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی علیه نظام سلطه بود. این سلطه نمادی بود که باید کنار می رفت. امروز نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای کشور نمونه هایی از تلاش های جوانان باانگیزه جهادی است که در این صنعت گاهی تا 3 شیفت کار می کنند. ما دستاوردها و توانمندی هایی داریم که در کشور دیگری وجود ندارد. متاسفانه غالباً درباره غنی سازی و سانتریفیوژها صحبت شده است، در حالیکه در بخش “غیر انرژی” دستاوردهای زیادی داریم.
کمالوندی ادامه داد: دوتره ها که قیمت یک میلی گرم برخی از آنها به ده ها هزار دلار می رسد و به ما نمی دادند و اکنون 150 نوع دوتره تولید می کنیم، کیت غربالگری نوزادان تازه متولد شده که از طریق آن می توان وجود بیش از 100 نوع بیماری را تشخیص داد. رادیوداروهای تشخیصی و درمانی برای بیماری های مختلف از جمله سرطان ها که از نظر کیفیت با بهترین های دنیا رقابت می کنند، بهترین آب سنگین دنیا را داریم که در پیشرفته ترین آزمایشگاه آمریکا آن را تایید کردند، در بحث لیزر و کاربردهای آن در بهداشت و درمان، صنعتی و حتی نظامی حرف برای گفتن داریم. باید بگویم پیشرفت های این صنعت در چرخه سوخت هسته‌ای از مرحله اکتشاف، استخراج ، تبدیل ، غنی سازی، تولید سوخت تا مدیریت پسماند و همچنین تسلط بر انواع لیزر و فناوری کوانتوم چشمگیر و معجزه‌وار است. این صنعت بالنده و رو به جلو حرکت می‌کند. ما مدتی محدودیت داشتیم اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما 120 کیلو 20% خواستند، در حالیکه الان از 210 کیلو عبور کرده ایم. تاکنون 25 کیلو 60% تولید کرده ایم که به استثنای کشورهای دارای سلاح هسته ای هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر هسته ای به عنوان حوزه اقتدار، گفت: ما هر چه در فناوری های پیشرفته مثل هسته ای، نانو و … دستاورد و توانمندی داریم، مثل سلاح است و بازدارندگی ایجاد می کند. در این صنعت، کیفیت 20% از دیگر صنایع بالاتر است. یعنی باید 120% به آن اطمینان داشته باشید. به همین دلیل خواستند آن را از ما بگیرند. اما اعتراف کردند که دیگر نمی توانند. در این سازمان هر چه اراده کنیم انجام می دهیم.
کمالوندی گفت: به این جمع بندی می رسیم که اگر هر کاری را بخواهیم انجام دهیم، با لطف الهی شدنی است. تا وقتی به منشاء قدرت لایتناهی ایمان داریم، قوی هستیم و کسی حریف ما نمی شود. ما در سخت ترین شرایط جلو می رویم. قطار انقلاب در سلامت در حال پیشرفت و متکی به خون شهداء است. دانشجویان هم همین راه را ادامه می دهند.
در حاشیه این مراسم سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با خبرگزاری های ایران پرس، پرس تی‌وی، النُجَباء و همچنین شبکه‌های خبر، آموزش و دو سیما در خصوص مسایل هسته‌ای، برگزاری نمایشگاه صنعت هسته‌ای و رویداد ۱۳آبان گفت‌و گو و مصاحبه کرد.

 
در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای مهم و قابل عرضه صنعت هسته ای کشور از جمله در حوزه های کاربرد پرتوها، کشاورزی هسته ای، سانتریفیوژهای صنعتی و پزشکی، رادیوداروهای تشخیصی و درمانی، لیزر پزشکی جراحی پروستات، چرخه سوخت هسته ای، تولید آب سنگین و دوتره، تولید کیک زرد، مجتمع سوخت، ژئوفیزیک هوابرد، گداخت هسته ای و نیروگاه اتمی بوشهر به همراه زنجیره 10 تایی سانتریفیوژ IR1، ماکت آبشار سانتریفیوژ، کیت غربالگری، ماکت واحد تولید استون دوتره، ماکت فناوری کوانتوم و اندازه گیرهای هسته ای چگالی سنج، سطح سنج و اسکنر برج های تقطیر در صنایع پتروشیمی به نمایش در آمده است. این نمایشگاه تا 19 آبان ماه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 18 در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.
در این مراسم دکتر حسینی، مجتبی ذوالنوری و تنی چند از میهمانان به ایراد سخن در بزرگداشت یوم الله 13 آبان و اقتدار جمهوری اسلامی ایران پرداختند.
در بخشی از مراسم از کتاب و سامانه اسناد لانه جاسوسی رونمایی شد. همچنین از دو تن از کسانی که با موضوع 13 آبان و لانه جاسوسی فعالیت های رسانه ای و تهیه مستند داشتند، تقدیر شد.
 

این مراسم با حضور دکتر سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور، بهروز کمالوندی، معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، جمعی از نمایندگان مجلس از جمله مجتبی ذوالنوری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اساتید دانشگاه ها، جمعی از دانشجویان و بسیجیان و نیز با حضور فرزند شهید فخری زاده و فرزند شهید علیمحمدی  برگزار شد
انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.