تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر : 27997

کلهر: تلاشم پیشرفت پارااسکی در آینده است

کلهر: تلاشم پیشرفت پارااسکی در آینده است

صادق کلهر پس از انتخاب به عنوان رییس جدید انجمن پارااسکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام تلاشم بر این است تا تجربیاتی که طی بیست سال در رشته پارااسکی به عنوان ورزشکار و مربی کسب کرده‌ام را در پیشرفت این رشته به کار بگیرم و منشاء خیری برای سه رشته اسنوبرد، صحرانوردی و

صادق کلهر پس از انتخاب به عنوان رییس جدید انجمن پارااسکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمام تلاشم بر این است تا تجربیاتی که طی بیست سال در رشته پارااسکی به عنوان ورزشکار و مربی کسب کرده‌ام را در پیشرفت این رشته به کار بگیرم و منشاء خیری برای سه رشته اسنوبرد، صحرانوردی و آلپاین باشم.
وی گفت: هر چند طی ۵ دوره حضور در بازیهای پارالمپیک زمستانی به جایگاهی بهتر از یازدهمی دست پیدا نکردم، اما با تجربیاتی که طی این سالها کسب کردم تلاشم بهبود عملکرد ورزشکاران و کسب جایگاه‌های بهتر از دوره‌های قبل در پارالمپیک زمستانی خواهد بود تا دین خود را نسبت به این رشته ادا کنم.
رییس انجمن پارااسکی یکی از برنامه های خود را افزایش تعداد سهمیه‌های بازیهای پارالمپیک زمستانی عنوان کرد و افزود: طی ۷ دوره حضور در بازیهای پارالمپیک زمستانی ۴ سهمیه کسب کرده‌ایم، یکی از برنامه‌های من افزایش تعداد سهمیه‌ها و در صورت امکان نزدیک شدن به سکو است، البته این امر تنها در صورت حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون اسکی امکانپذیر خواهد بود.
سرمربی تیم ملی پارااسکی همچنین تحت پوشش قرار گرفتن این رشته زیر نظر فدراسیون اسکی را یک اتقاق بسیار خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: فدراسیون اسکی چون متولی ورزش‌های زمستانی است و ارتباط بسیار خوبی با فدراسیون جهانی دارد، قطعا با این اتفاق ورزش پارااسکی نیز در آینده جایگاه بهتری پیدا خواهد کرد و از نظر تجهیزات و امکانات شرایط بهتری خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: در حال حاضر یک ست کفش اسکی حدود ۵۰ میلیون تومان است، واقعا یک ورزشکار پارااسکی چطور می‌تواند چنین هزینه‌ای را تامین کند، به هر صورت امیدوارم با حمایت فدراسیون اسکی اتفاقات خوبی در این رشته رقم بخورد.
کلهر همچنین با اشاره به میزبانی ایران برای برگزاری رقابتهای بین‌المللی پارااسکی در رشته‌های صحرانوردی، آلپاین و اسنوبرد در بهمن‌ماه، گفت: این مسابقات از ۱۵ تا ۲۰ بهمن زیر نظر نماینده فدراسیون جهانی  در پیست‌های توچال و امامزاده هاشم برگزار می‌شود که امتیاز آن در کمیته بین المللی پارالمپیک ثبت می‌شود. البته تا امروز هیچ تیم خارجی برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی نکرده و همچنان منتظر حضور تیم‌های خارجی در این سه رشته هستیم.
رییس انجمن پارااسکی همچنین از حضور مدرسین خارجی برای انجام کلاس‌بندی بین‌المللی ورزشکاران خبر داد و گفت: پیش از این کلاس‌بندی بین‌المللی ورزشکاران در جریان تورنمنت‌های برون مرزی انجام می‌شد که این مساله هزینه‌های زیادی را متوجه فدراسیون می کرد، با انجام کلاس بندی بین‌المللی در داخل کشور ، ورزشکاران بی‌شماری با هزینه کمتر کلاس بین‌المللی دریافت می‌کنند.
وی در پایان یکی از مشکلات ورزشکاران اسکی را برای پیگیری تمرینات کمبود برف عنوان کرد و افزود: با توجه به این که بهمن ماه میزبان مسابقات بین‌المللی پارااسکی هستیم، سعی کردیم تمرینات خود را با حضور ۶ ورزشکار با کمبود برف در پیست توچال و دیزین پیگیری کنیم، امیدوارم تا زمان برگزاری مسابقات شرایط بهتری فراهم شود تا تمرینات ورزشکاران به دلیل کمبود برف با تعطیلی مواجه نشود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.