تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴
کد خبر : 3461

کشف ذخایر عظیم نفت شیل در بزرگترین میدان نفتی چین

کشف ذخایر عظیم نفت شیل در بزرگترین میدان نفتی چین

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، پتروچاینا، زیرمجموعه شرکت ملی نفت چین اعلام کرد ذخایر عظیمی از نفت شیل در بزرگترین میدان نفتی چین، داکینگ، واقع در استان هیلونگجیانگ در شمال شرقی این کشور، کشف شده است. پترو چاینا در حساب ویبوی خود اعلام کرد: تخمین زده می‌شود ذخایر نفت شیل کشف شده

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، پتروچاینا، زیرمجموعه شرکت ملی نفت چین اعلام کرد ذخایر عظیمی از نفت شیل در بزرگترین میدان نفتی چین، داکینگ، واقع در استان هیلونگجیانگ در شمال شرقی این کشور، کشف شده است.

پترو چاینا در حساب ویبوی خود اعلام کرد: تخمین زده می‌شود ذخایر نفت شیل کشف شده در میدان داکینگ-گولونگ، از ۱.۲۶۸ میلیارد تن فراتر برود.

طبق این گزارش، چاه‌های اکتشافی کلیدی نشان می‌دهند که تولید آزمایشی این میدان جدید به سطح پایدار ۳۰ متر مکعب در روز رسیده است. در طول بیش از ۵۰۰ روز حفاری اکتشافی بیش از ۶ هزار تن نفت خام از این محل استخراج شده است.

پتروچاینا این کشف جدید را پیشرفتی استراتژیک و بسیار مهم اعلام کرد.

میدان نفت و گاز داکینگ که در سال ۱۹۵۹ کشف شد در حال حاضر بزرگترین میدان نفتی چین به حساب می‌آید و ذخایر آن شامل بیش از ۵.۷ میلیارد تن نفت خام و ۱ تریلیون متر مکعب گاز طبیعی می‌باشد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.