تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر : 1844

کره شمالی در محل تاسیسات هسته‌ای خود مشغول آزمایش است

کره شمالی در محل تاسیسات هسته‌ای خود مشغول آزمایش است

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه ژاپنی “نیکی”، طبق پیش نویس این گزارش تهیه شده از سوی یک کمیته کارشناسی وابسته به کمیته تحریمهای کره شمالی در سازمان ملل، این آزمایشات در فاصله دسامبر ۲۰۲۰ و فوریه سال جاری میلادی رخ داده‌اند. در این گزارش تصویری از این که پیونگ یانگ در حال ادامه

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه ژاپنی “نیکی”، طبق پیش نویس این گزارش تهیه شده از سوی یک کمیته کارشناسی وابسته به کمیته تحریمهای کره شمالی در سازمان ملل، این آزمایشات در فاصله دسامبر ۲۰۲۰ و فوریه سال جاری میلادی رخ داده‌اند.

در این گزارش تصویری از این که پیونگ یانگ در حال ادامه توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود به رغم وخامت اقتصادش از بابت همه گیری کووید-۱۹ است، مطرح می شود. این گزارش همچنین به طرح شفافیت‌هایی در قبال قاچاق در کره شمالی به رغم تحریم‌های اقتصادی سازمان ملل و تلاش نخبگان این کشور برای تصاحب اجناس لوکس برای خودشان می‌پردازد.

پیش نویس این گزارش روز پنجشنبه نزد کمیته مطرح شده است. روزنامه نیکی پیش نویس گزارش را قبل از انتشار برنامه ریزی شده‌اش برای ماه سپتامبر به دست آورده است. گزارش نهایی بعد از بحث‌ها و اصلاحیه ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل انتشار پیدا خواهد کرد. یافته‌های این گزارش می‌توانند پایه و اساس تحریم‌هایی جدید علیه افراد یا سازمان‌های متهم به نقض قطعنامه های شورای امنیت قرار بگیرند.

طبق این پیش نویس، در فاصله دسامبر ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ فعالیت‌هایی در داخل مجتمع یونگبیون از طریق تصویربرداری مادون قرمز و دیگر تصویربرداری‌ها تشخیص داده شدند که به گفته این گزارش، حاکی از “وقوع برخی آزمایشات” هستند.

این گزارش متذکر شد که “به نظر می رسد که ساخت و ساز بیرونی یک راکتور آب سبک تکمیل شده است” و این که “نصب دستگاه ها احتمالا در حال پیشبرد است”. این گزارش اضافه کرد با این حال راکتور ۵ MW که قدیمی ترین راکتور تاسیسات است از ۲۰۱۸ تا کنون نشانی از فعالیت نداشته است.

همچنین کره شمالی به صادرات زغال سنگ در ضمن به چالش کشیدن قطعنامه های شورای امنیت ادامه می دهد. طبق گزارش، بین فوریه و ماه مه سال جاری میلادی، دست کم ۳۶۴۰۰۰تن زغال سنگ با کشتی های کره شمالی به منطقه نینگبو-ژوشان در نزدیکی شانگهای در قالب دست کم ۴۱ محموله فرستاده شده است. همچنین قاچاق نفت از سوی این کشور به صورت کشتی به کشتی در دریا نیز رخ می‌دهد.

بر اساس یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل سقف واردات ۵۰۰۰۰۰ بشکه برای واردات نفت کره شمالی در هر سال تعیین شده است و این کشور بر اساس داده های رسمی تنها ۴.۷۵ درصد از این سهمیه را تا اواسط ژوئیه استفاده کرده است اما پیش نویس گزارش مذکور عنوان می کند که افزایش واردات غیرقانونی به این معنی است که این کشور همچنان در سال ۲۰۲۱ احتمالا ممکن است از این سقف عبور کند. همچنین بستن مرزهای کره شمالی به دلیل همه گیری نیز باعث متوقف شدن اکثریت واردات کالاهای مصرف کننده شده اما اجناس لوکس همچنان به آن وارد می شوند.

به نوشته این گزارش، کره شمالی به صورت قاچاقی تایر و قطعات خودرو، کالاهای ساخت و ساز و طراحی داخلی و محموله های مخصوص ویلای خانوادگی کیم جونگ اون رهبر این کشور را وارد کرده است.

این کمیته دریافت که شرکت‌های چینی در قاچاق خودروهای لوکس با ارزش یک میلیون دلار به کره شمالی از جمله Lexus LX۵۷۰ دخیل بوده اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.