تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 9790

کره‌شمالی پیمان آکوس را “ابزار جنگ” آمریکا دانست

کره‌شمالی پیمان آکوس را “ابزار جنگ” آمریکا دانست

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بخش “آسیا-کره” وزارت خارجه کره شمالی در یادداشتی که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد گفت، جامعه بین‌المللی باید در مورد این پیمان امنیتی موسوم به آکوس، محتاط باشد؛ پیمانی که “ابرهای سیاه جنگ‌ هسته‌ای” را به آسمان جهان می‌آورد. در این مطلب آمده است: این نگرانی‌ها،

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، بخش “آسیا-کره” وزارت خارجه کره شمالی در یادداشتی که در وبسایت این وزارتخانه منتشر شد گفت، جامعه بین‌المللی باید در مورد این پیمان امنیتی موسوم به آکوس، محتاط باشد؛ پیمانی که “ابرهای سیاه جنگ‌ هسته‌ای” را به آسمان جهان می‌آورد.

در این مطلب آمده است: این نگرانی‌ها، از این حقیقت سرچشمه گرفته‌اند که قرار است به موجب پیمان آکوس، استرالیا تکنولوژی ساخت زیردریایی هسته‌ای را از آمریکا، که بزرگترین کشور جنگ‌طلب و متجاوز در دنیاست، دریافت کند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در ماه سپتامبر با اعلام امضای این پیمان، گفت که اعضای آن، یعنی آمریکا و انگلیس، تجهیز استرالیا به زیردریایی با سوخت هسته‌ای را، به عنوان اولین گام، بررسی خواهند کرد.

خبر عقد این قرارداد در بحبوحه رقابت فزاینده میان آمریکا و چین و در شرایطی منتشر شد که واشنگتن به تناوب، پکن را به تضعیف نظم قانون محور در منطقه متهم می‌کرد.

چین نیز پیمان آکوس را محکوم کرده و آن را تشکیل “یک گروه دریایی با حق عضویت انحصاری” دانست که تنها موجب افزایش رقابت‌های تسلیحاتی شده و تلاش‌های جهانی برای منع گسترش سلاح‌های اتمی را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.