تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۵
کد خبر : 15906

کرمانی‌مقدم: خوشحالم اولین بازی ایران با انگلیس است/ یحیی نصف پرسپولیس را عوض کند

کرمانی‌مقدم: خوشحالم اولین بازی ایران با انگلیس است/ یحیی نصف پرسپولیس را عوض کند

مرتضی کرمانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هم‌گروهی ایران با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (برنده ولز – اوکراین و اسکاتلند) در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و صعود از دور گروهی اظهار کرد: به نظرم گروه بدی نداریم. یک موقعی‌ ممکن بود به دو تیم مانند برزیل و آرژانتین برخورد کنیم

مرتضی کرمانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هم‌گروهی ایران با تیم‌های ملی انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (برنده ولز – اوکراین و اسکاتلند) در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و صعود از دور گروهی اظهار کرد: به نظرم گروه بدی نداریم. یک موقعی‌ ممکن بود به دو تیم مانند برزیل و آرژانتین برخورد کنیم اما الان گروه‌مان سخت نیست. به نظرم نباید بازی‌ها را سیاسی کنیم. اصلا نباید کاری داشته باشیم کدام تیم در گروه ما است. اینجا محیط ورزش و جوانمردی است. همگروهی با آمریکا را بزرگ نکنیم چون به تیم ضربه می‌زند. اگر بخواهند سیاست را وارد مسابقه کنند، ضرر می‌کنیم.

*خوب شد با انگلیس در اولین دیدار رو به رو می‌شویم

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که به عنوان مربی ترجیح می‌داد با انگلیس در کدام دیدار روبه‌رو شود، گفت: خیلی خوشحالم که بازی اول ما با انگلیس است. وارد هر جامی که بشوید، اولین بازی مهم است و انگلیس هم استرس بازی دارد. اگر در بازی سوم به انگلیس می‌خوردیم، این تیم جا افتاده بود و خیلی بیشتر ما را اذیت می‌کرد. طبیعتا انگلیس هم در بازی اول آشنایی زیادی از ایران ندارد و تا بخواهند به خودشان بیایند، به قول علی پروین می‌توانیم با فوتبال علی اصغری گل بزنیم.

*صعود به دور دوم جام جهانی یک سکوی پرتاب است

او درباره انتظاراتش از تیم ملی ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: انتظار من به عنوان پیشکسوت و همینطور مردم این است که برای اولین بار به مرحله بعد صعود کنیم. این یک سکوی پرتاب برای فوتبال ما است. اگر این کار را کنیم فوق‌العاده می‌شود. چند سال پیش هم می‌توانستیم این کار را کنیم. کی‌روش بیشتر روی ساختار تدافعی خود کار می‌کرد و آزمون و طارمی در فاز تدافعی بودند. فکر می‌کنم آقای اسکوچیچ یک مقدار رو به جلو بازی می کند و شجاع‌تر عمل خواهد کرد. فکر می‌کنم بتوانیم خوب بازی کنیم. البته نباید ریسک کنیم و همه بازی‌ها سخت است.

*نان برخی‌ها در گیر دادن است

کرمانی‌مقدم درباره انتقادات از اسکوچیچ و ابقای این مربی در سمت خود اظهار کرد: مطمئن باشید اگر مورینیو را هم بیاوریم، انتقاد می‌شود. در مملکتی هستیم که یک‌سری‌ها می‌خواهند به یک نفر گیر بدهند. نان‌شان هم از این راه است. من پیشکسوتان عزیز را نمی‌گویم اما یک سری ها هستند که مشکل آفرین می‌شوند. کارنامه اسکوچیچ روشن است. او در ملوان و صنعت نفت تیم خوب و عالی‌ای داشت. او با فوتبال ما آشنا است. نمی‌توانیم او را کنار بگذاریم و یک خارجی بیاوریم. مگر اینکه یک مربی ایرانی بیاوریم. نگه داشتن اسکوچیچ بهترین راه است. به نظرم او گزینه خوبی است.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره شرایط آماده‌سازی این تیم تا جام جهانی گفت: باید بازی تدارکاتی داشته باشیم. در دوره گذشته با اینکه بازی دوستانه قوی نداشتیم، باتعصب و باغیرت بازی کردیم. هر چه بازی خوبی بگذارند، در جام جهانی راحت‌تر بازی می‌کنیم. کشورهای عربی را ببینید. این‌ها با تیم‌ها بزرگ بازی می‌کنند. در جام جهانی با این تیم‌های بزرگ رو به رو می‌شویم. باید بازی‌های خوب و سنگینی را برای در نظر بگیرند که حتی اگر ببازیم هم درس خوبی بگیریم.

*برخی لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارند

گل‌محمدی درباره ناکامی پرسپولیس در جام حذفی و شکست با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل آلومینیوم اراک گفت: عملکرد خوبی نداشتیم. تا به حال نشده بود که این تعداد گل بخوریم. این نتیجه نشان دهنده این است که عملکردمان به خصوص در خط دفاعی خوب نبود. بعد از خروج فرشاد فرجی، خط دفاعی ما به مشکل خورد. اگر سیدجلال حسینی بود می‌توانست تیم را جمع گند. بازیکنان خارجی ما واقعا ضعیف بودند و کمکی نکردند. گذشته از آن یک سری‌های دیگر هم هستند که لیاقت پوشیدن پیراهن پرسپولیس را ندارند. به نظرم چون دست یحیی هم خالی بود، کاری از دستش بر نمی‌آمد. فکر می‌کنم خود بازیکنان این نتیجه را رقم زدند. در خط حمله تیمیروف واقعا ضعیف است. فکر می‌کنم نیمکت قوی هم نداریم.

*گل محمدی مقصر نیست

او درباره علت و دلیل مشکلات کنونی پرسپولیس یادآور شد: من فکر نمی‌کنم یحیی مقصر باشد. تا به حال تیم خیلی خوب جلو آمده و همیشه در کورس قهرمانی بود. در نیم‌فصل شاهد بودم که یحیی لیست بازیکنان مدنظرش را داد اما دیدید که پنجره نقل و انتقالات بسته بود و پول هم وجود نداشت. این مشکلات ربطی به کادرفنی نداشت و با پول اندکی که وجود داشت، چند بازیکن خارجی بی‌کیفیت جذب شد. فکر نمی‌کنم یحیی مقصر باشد. در واقع مدیران قبل به باشگاه ضرر زدند. من فکر می‌کنم آقا یحیی مقصر نیست و مقصر مدیران قبلی این تیم هستند.

*یحیی باید نیمی از پرسپولیس را عوض کند

این پیشکسوت پرسپولیس درباره اظهارات گل‌محمدی مبنی بر اینکه باید دوباره این تیم را بسازند، اظهار کرد: شک نکنید حرف آقا یحیی درست است. من همیشه از این تیم حمایت کرده‌ام. از آقا یحیی هم همیشه حمایت می‌کنم. باید یک بازسازی خوب انجام شود. کسانی در تیم هستند که لیاقت پوشیدن پیراهن این تیم را ندارند. خیلی ضعیف کار می‌کنند. یحیی هم مجبور بود با همین‌ها سر کند. یحیی برای فصل بعد نیمی از تیم را عوض کند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.