تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر : 21866

کتایون اشرف: امکان تغییر زمان برگزاری کاپ آسیایی را نداشتیم/ میزبانی هزینه‌بر نبود

کتایون اشرف: امکان تغییر زمان برگزاری کاپ آسیایی را نداشتیم/ میزبانی هزینه‌بر نبود

به گزارش ایسنا، نشست خبری علیرضا سهرابیان قرار بود در محل فدراسیون قایقرانی برگزار شود که سهرابیان  در نشست خبری حضور نداشت.  کتایون اشرف نایب رییس بانوان و رضا صابونچی دبیر فدراسیون در نشست خبری شرکت کردند.  کتایون اشرف در ابتدای نشست در مورد کاپ آسیایی بیان کرد: این مسابقات خدا را شکر تمام شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری علیرضا سهرابیان قرار بود در محل فدراسیون قایقرانی برگزار شود که سهرابیان  در نشست خبری حضور نداشت. 
کتایون اشرف نایب رییس بانوان و رضا صابونچی دبیر فدراسیون در نشست خبری شرکت کردند. 
کتایون اشرف در ابتدای نشست در مورد کاپ آسیایی بیان کرد: این مسابقات خدا را شکر تمام شد. با توجه به شرایط قهرمانی جهان، اکثر کشورها ترجیح دادند در قهرمانی جهان باشند و علاقه مند به حضور نبودند. با این حال با استقبال خوبی مواجه شدیم و عراق، هند و پاکستان شرکت کردند. خود رویینگ ایران قدرتمند است و دو تیم باشگاهی از ایران شرکت کردند. در کنار آن میزبان پنج داور بین المللی بودیم و دوره داوری عالی نیز برگزار کردیم و در ارتقاء سطح داوری ایران موثر بود. همچنین مسابقات ارگومتر را هم برگزار کردیم. 
او ادامه داد: ما پروژه DNSS را داشتیم که مورد حمایت کمیته بین المللی المپیک بود. ۹ قهرمان سابق رویینگ زنان ایران در ۹ استان کار می‌کنند و برای آنها کارگاه‌های مختلفی داشتیم. 
اشرف در پاسخ به این پرسش که چرا زمان برگزاری کاپ آسیایی تغییر نکرد تا قبل از قهرمانی جهان نباشد و کشورهای بیشتری امکان حضور داشته باشند؟ گفت:  متاسفانه انتخاب زمان با ما نبود. زمان را دبیر کنفدراسیون آسیا  اعلام کرد و تنها برای دو، سه روز امکان تغییر زمان را داشتیم. ما هم با مشکل مواجه شدیم که برخی کشورها ترجیح دادند که در قهرمانی جهان شرکت کنند اما هیچ‌گزینه دیگری برای تغییر زمان نداشتیم. 
اشرف در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود هزینه برگزاری کاپ آسیایی برای اعزام به مسابقات بین المللی برون مرزی هزینه می‌شد؟ تاکید کرد: برای برگزاری مسابقات هزینه زیادی نکردیم. البته اگر هزینه زیادی داشت، قطعا بررسی بیشتر می کردیم. حضور تیم های دیگر برای ما ارزش بیشتری داشت چون دیدگاه کشورها نسبت به ایران تغییر می کند. اگر فرصت این را ندهیم که کشورهای دیگر وارد ایران شوند دیدگاه آنها بر مبنای ترس باقی می ماند. ما در کنار  مسابقات مواردی را به دست آوردیم که بسیار ارزشمند بود. حضور پنج داور بین‌المللی را داشتیم که داوران ما را آموزش دادند. بیش از ۱۵ ورزشکار جوان ما تجربه حضور در رقابت رسمی را داشتند. از طرفی باید با جهان تعامل داشته باشیم. چیزی که از برگزاری مسابقات به دست آوردیم به نظرم برای ما خیلی ارزشمند بود. 
رضا صابونچی دبیر فدراسیون نیز در تکمیل صحبت های اشرف گفت: برگزاری کاپ آسیایی منبع درآمدی برای ما بود و هزینه هتل، غذا و اجاره قایق را خود شرکت کنندگان پرداخت کردند و هزینه ای برای ما نداشت. 
اشرف در مورد اعزام به کاپ دو  آسیایی نیز گفت:  کاپ دو آسیایی قرار است در تایلند باشد اما اطلاعیه برگزاری آن هنوز به ما اعلام نشده است. فعلا ما تمرکز خود را برای قهرمانی جهان چک و قهرمانی آسیا گذاشتیم. 
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.