تاریخ انتشار : شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 28382

کاهش ۱۷ درصدی وقوع قاپ‌زنی در مازندران

کاهش ۱۷ درصدی وقوع قاپ‌زنی در مازندران

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سید محسن جعفری در خصوص جزئیات این خبر گفت: با تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان کلانتری و پاسگاه‌های استان میزان وقوع سرقت قاپ‌زنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است. وی با اشاره به دستگیری ۶۹ سارق قاپ‌زن توسط ماموران کلانتری و پاسگاه‌های مازندران، اظهار کرد:

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سید محسن جعفری در خصوص جزئیات این خبر گفت: با تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی کارکنان کلانتری و پاسگاه‌های استان میزان وقوع سرقت قاپ‌زنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به دستگیری ۶۹ سارق قاپ‌زن توسط ماموران کلانتری و پاسگاه‌های مازندران، اظهار کرد: در این مدت با اجرای طرح‌های برخورد با سارقین ۹۷ فقره سرقت قاپ‌زنی نیز کشف شد.
جعفری با بیان اینکه ۸۱ درصد از این نوع سرقت مربوط به موبایل قاپی بوده است، افزود: با توجه به اثرگذاری اقدامات پیشگیرانه در کاهش فرصت‌های مجرمانه، انتظار می‌رود شهروندان با رعایت توصیه‌های پلیس سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی منسجم و با جدیت و اهتمام بیشتر تمام تلاش خود را در مهار و کاهش سرقت به‌منظور رضایت‌مندی شهروندان معطوف می‌داریم.
دستگیری عامل انتشار تصاویر خانوادگی در فضای مجازی 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی یک خانواده در فضای مجازی توسط پلیس فتا آن شهرستان خبر داد. 
اکبر درویشی نیز در تشریح این خبر گفت: با دریافت گزارشی توسط فردی جوان مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی خود و خانواده‌اش در شبکه‌های اجتماعی و اقدام به توهین و افترا، موضوع بلافاصله در دستور کار تیمی از ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی، عامل انتشار عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی را که همسر شاکی بود، شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
درویشی با بیان اینکه متهم در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شد اما در مواجهه با مستندات و ادله پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و به انگیزه انتقام جویی متهم اشاره و تصریح کرد: متهم پس از اینکه با همسر خود دچار اختلاف می‌شود برای انتقام جویی اقدام به سرقت عکس‌های خانوادگی از گوشی همسر کرده و صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد و عکس‌ها را در آن منتشر می‌کند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان توصیه کرد از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
دستگیری شرور مسلح در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری شرور سطح یک در این شهرستان با عملیات ضربتی پلیس، خبر داد. 
علی داداش تبار نیز در اعلام  این خبر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه شرور سطح یک که با اقدام به نزاع، درگیری و تیراندازی در یکی از روستاهای شهرستان؛ که باعث رعب و وحشت در بین اهالی کرده بود، موضوع دستگیری وی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل شرارت این شرور شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی، دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، ادامه داد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.
داداش تبار با اشاره به دستگیری متهم در این راستا، خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و هرکس به هر طریقی بخواهد این مهم را خدشه‌دار کند با برخورد قاطع و قانونی پلیس روبه‌رو خواهد شد.
سارقان ساختمان‌های نیمه کاره در دام پلیس تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری ۴ سارق ساختمان‌های نیمه کاره با ۲۳ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
بهادر دیلمی نیز در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمان‌های نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، ۴ سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، خاطرنشان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های فنی به ۲۳ فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
کشف ۱۷ کیلوگرم موادمخدر از سوداگر مرگ در قائم شهر 
فرمانده انتظامی شهرستان قائم‌شهر از کشف ۱۷ کیلوگرم موادمخدر از یک سوداگر مرگ در سطح آن شهرستان خبر داد. 
مهدی خادمی نیز با اعلام این خبر، اظهار کر: در پی کسب خبری مبنی بر فروش و توزیع موادمخدر توسط فردی در سطح شهرستان قائم شهر، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر افزود: ماموران پس از بررسی‌های اطلاعاتی و هماهنگی قضائی و در یک عملیات ضربتی خودروی متهم را شناسایی و مقدار ۳ کیلوگرم مواد مخدر تریاک که در خودرو جاسازی شده بود را کشف و ۱۴ کیلوگرم دیگر را در مخفیگاهش کشف کردند.
خادمی با تأکید بر همکاری، همراهی و مشارکت آحاد مردم در جهت ارتقاء امنیت اجتماعی، استمرار طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز در سطح شهرستان جلب رضایت‌مندی شهروندان و تحقق احساس امنیت را همواره سرلوحه کار پلیس دانست.
کشف ۳ کیلوگرم تریاک در سوادکوه شمالی 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف بیش از ۳ کیلوگرم موادمخدر از سوداگران مرگ در سطح آن شهرستان خبر داد. 
فرهودی نیز در تشریح این خبر گفت: در پی اجرای طرح کنترل محورهای مواصلاتی بنا بر گزارشات واصله مبنی بر اینکه افرادی اهل استان جنوبی کشور قصد فروش مواد مخدر را در سطح شهرستان دارند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با هماهنگی قضایی در محل حاضر و در یک عملیات ضربتی، موفق به دستگیری دو نفر از قاچاقچیان مواد مخدر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو متهمان مقدار ۳ کیلو و ۱۰۰ گرم مواد مخدر تریاک کشف شد، تصریح کرد: یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ متعلق به متهمان نیز که در امر انتقال مواد استفاده می شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.
فرهودی خاطرنشان کرد: پلیس با به‌ کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی و امنیتی در پیشگیری از جرایم، هرگونه اطلاعات و اخبار در خصوص توزیع کنندگان مواد مخدر را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.