تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 24433

کانادا 35 روس دیگر را تحریم کرد؛ اوراق قرضه برای کمک به کی‌یف منتشر کرد

کانادا 35 روس دیگر را تحریم کرد؛ اوراق قرضه برای کمک به کی‌یف منتشر کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت دفتر نخست وزیری کانادا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در جریان سخنرانی در کنگره کانادایی‌های اوکراینی در شهر “وینیپگ” که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، گفت:‌ «همزمان با اینکه اوکراینی‌ها شجاعانه از کشورشان و ارزش‌های مشترکمان از جمله صلح، دموکراسی و حقوق بشر دفاع می‌کنند، کانادا نیز

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت دفتر نخست وزیری کانادا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در جریان سخنرانی در کنگره کانادایی‌های اوکراینی در شهر “وینیپگ” که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود، گفت:‌ «همزمان با اینکه اوکراینی‌ها شجاعانه از کشورشان و ارزش‌های مشترکمان از جمله صلح، دموکراسی و حقوق بشر دفاع می‌کنند، کانادا نیز همچنان در حمایتش از اوکراین قاطع است. ما به استفاده از هر ابزاری که در اختیار داریم برای حمایت از دولت و ملت اوکراین و همچنین برای پاسخگو کردن روسیه به خاطر حمله خصمانه و توضیح‌ناپذیرش ادامه می‌دهیم.
وی افزود: دولت کانادا برای اوکراین و حفظ حاکمیتش، اوراق قرضه منتشر می‌کند که به دولت کی‌یف کمک خواهد کرد تا امور جاری‌اش از جمله ارائه خدماتی مانند پرداخت حقوق بازنشستگان و خرید سوخت برای زمستان را ادامه دهد. معادل درآمد حاصل از این اوراق قرضه پنج ساله، مستقیما از طریق حساب صندوق بین‌المللی پول (IMF) به اوکراین منتقل می‌شود. این تصمیم بر اساس کمک مالی ۲ میلیارد دلاری دولت کانادا به اوکراین در سال جاری اتخاذ شده است.     
ترودو تصریح کرد: این، راه دیگری است که کانادایی‌ها می‌توانند از طریق آن به اوکراین کمک کنند و در کنار این کشور بمانند.
در همین حال، ترودو به منظور افزایش فشارها بر دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کانادا تحریم‌های جدیدی را بر افراد و کمپانی‌هایی که در حمله روسیه به اوکراین مشارکت داشتند، اعمال می‌کند. این تحریم‌های جدید ۳۵ مقام ارشد از شرکت‌های انرژی از جمله از کمپانی گازپروم و شرکت‌های تابعش و شش شرکت انرژی که در نقض تمامیت ارضی و حاکنیت اوکراین مشارکت داشتند، را هدف می‌گیرد.
وی همچنین اعلام کرد که کانادا قصد دارد تحریم‌های جدیدی را نیز بر اعضای بخش‌های امنیتی و دادگستری روسیه از جمله بازرسان و افسران پلیس، دادستان‌ها، قضات و مقامات زندان‌ها  که در نقض نظام‌مند حقوق بشر علیه رهبران اپوزیسیون روسیه دست داشتند، اعمال کند.
به گفته ترودو، این اقدامات جدید تحریم‌هایی را که کانادا در حال حاضر علیه ۱۴۰۰ فرد و کمپانی اعمال کرده، تقویت می‌کند.
ترودو همچنین از ایجاد “مشارکت علمی کانادا-اوکراین” خبر داد که براساس آن ۲۰ دانشمند مستقر در اوکراین برای کار و زندگی به کانادا خواهند آمد تا به کشورشان در بازسازی ظرفیت‌های علنی و تحقیقاتی‌اش کمک کنند.
وی همچنین اعلام کرد که ۳۹ خودروی زرهی حمایت جنگی که در ژوئن برای اوکراین تخصیص داده بود، به زودی وارد اروپا می‌شوند تا در آنجا آموزش کارکرد با آنها برای نیروهای اوکراینی اجرا شود.
شهر وینیپگ در استان منیتوبا قرار دارد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی از دست‌کم ۱۲ هزار تبعه اوکراینی استقبال کرده است. پس از روسیه، کانادا دومین جمعیت بزرگ کانادایی‌ها را در جهان دارد و تنها در استان منیتوبا بیش از ۱۸۰ هزار تبعه اوکراینی زندگی می‌کنند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.