تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر : 32800

کانادا روی هر نخ سیگار هشدار سلامتی درج می‌کند

کانادا روی هر نخ سیگار هشدار سلامتی درج می‌کند

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این درحالیست که تاکنون این نوشته‌ها و برچسب‌های هشدار در کانادا فقط روی بسته و پاکت سیگار چاپ می‌شد. در بسته‌بندی‌های جدید هشداری روی هر نخ سیگار با عباراتی همچون «سیگار باعث سرطان می‌شود» و «زهر در هر پُک» درج می‌شود. وزارت بهداشت کانادا

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، این درحالیست که تاکنون این نوشته‌ها و برچسب‌های هشدار در کانادا فقط روی بسته و پاکت سیگار چاپ می‌شد.
در بسته‌بندی‌های جدید هشداری روی هر نخ سیگار با عباراتی همچون «سیگار باعث سرطان می‌شود» و «زهر در هر پُک» درج می‌شود.
وزارت بهداشت کانادا نیز اعلام کرده که این مقررات از اول ماه اوت (دو ماه دیگر) اجرا خواهد شد.
این اقدام به دنبال یک دوره مشاوره عمومی ۷۵ روزه است که سال گذشته آغاز شده و بخشی از تلاش برای کاهش حدود ۵ درصد مصرف دخانیات در کانادا تا سال ۲۰۳۵ است.
وزیر بهداشت روان و اعتیاد کانادا با اشاره به مرگ حدود ۴۸ هزار کانادایی در اثر مصرف دخانیات در سال گفته است: ما اولین کشور در جهان هستیم که هر نخ سیگار را با پیام‌های هشدار سلامت برچسب‌گذاری می‌کنیم.
همچنین ایالات متحده اولین کشور در جهان بود که برچسب‌های هشدار را روی بسته‌های سیگار در سال ۱۹۶۵ تصویب کرد و پس از آن در سال ۱۹۷۱ میلادی انگلیس و بعد از آن، کانادا در سال ۱۹۸۹ میلادی اقدامات مشابه را انجام دادند.
گزارش‌ها حاکیست هرچند این اقدامات در کاهش مصرف سیگار نقش داشته اما در سال‌های اخیر گرایش به استعمال سیگارهای الکترونیکی نیز نگران کننده شده است.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.