تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۴:۳۲
کد خبر : 15782

کارنامه ناموفق اقتصادی مکرون؛ دستاویز انتخاباتی «لوپن» در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه

کارنامه ناموفق اقتصادی مکرون؛ دستاویز انتخاباتی «لوپن» در انتخابات ۲۰۲۲ فرانسه

وی معتقد است که خانم لوپن در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از این نقطه ضعف مکرون به خوبی استفاده کرده ولی مکرون تاکنون نتوانسته از نقاط ضعف لوپن در جریان تبلیغات انتخاباتی به نحو مناسب بهره برداری کند . مرتضی مکی ، در گفت وگو با ایسنا در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که

وی معتقد است که خانم لوپن در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از این نقطه ضعف مکرون به خوبی استفاده کرده ولی مکرون تاکنون نتوانسته از نقاط ضعف لوپن در جریان تبلیغات انتخاباتی به نحو مناسب بهره برداری کند .

مرتضی مکی ، در گفت وگو با ایسنا در مورد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که دور اول آن در روز یکشنبه ۱۰ آوریل برگزار می شود و رقابت موجود بین خانم لوپن و امانوئل مکرون در این انتخابات  اظهار کرد: با توجه به نظرسنجی‌هایی که در چند روز اخیر صورت گرفته فاصله خانم لوپن با آقای مکرون به حدود ۵ درصد رسیده و این می تواند موقعیت مکرون را در جریان این انتخابات متزلزل کند.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه آقای مکرون با فاصله ۳۰ درصدی در دور دوم انتخابات از خانم لوپن به پیروزی رسید، افزود : در حال حاضر براساس نظرسنجی های انجام شده فاصله بین آقای مکرون و خانم لوپن به حدود ۵ درصد کاهش پیدا کرده و این می تواند شگفتی انتخاباتی هم ایجاد کند.

مکی در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهمترین عاملی که باعث شده این فاصله از حدود ۳۰ درصد به ۵ درصد کاهش پیدا کند، چیست؟ تصریح کرد:  مهمترین عامل این است که خانم لوپن توانسته به خوبی از کارنامه ناموفق مکرون در پیشبرد اصلاحات اقتصادی استفاده کند. در پنج سال گذشته با وجود شعارهای مکرون ،شاهد هیچ نوع تغییر مهمی در وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم فرانسه نبودیم و حتی شاهد اعتراضاتی در این چارچوب بوده ایم که نمونه آن تظاهرات جلیقه زردها در این کشور در هر یکشنبه است.

وی افزود: لوپن از این نقطه ضعف مکرون به خوبی استفاده کرد ولی آقای مکرون نتوانست از نقاط ضعف خانم لوپن به نحو مناسب استفاده کند.

این کارشناس مسائل اروپا ادامه داد: پیش از این همواره تأکید می شد که خانم لوپن با توجه به سیاست افراطی اش و عضویتش در حزب راست افراطی ، موقعیت فرانسه و اتحادیه اروپا را با خطر مواجه می کند ولی خانم لوپن در پنج سال گذشته سعی کرده چهره میانی و معتدلی را از خود نشان دهد و در این مسیر حرکت کند.

مکی با بیان اینکه بر اساس آخرین نظرسنجی ها آقای مکرون با ۵۲ درصد آرا و خانم لوپن با ۴۷ درصد آرا پیشتاز این انتخابات هستند، گفت: دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در ۱۰ آوریل برگزار می شود فرصت مناسبی  است که میزان آرای واقعی هر کدام از این کاندیداها مشخص شود.
وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با توجه به اینکه عموما هیچ یک از کاندیداها نتوانسته اند ۵۰ درصد آرا را کسب کنند عموما به مرحله دوم کشیده می شود و انتخابات  کنونی نیز براساس پیش بینی ها این گونه خواهد بود و دور دوم انتخابات ۲۴ آوریل برگزار می شود، تصریح کرد: در چند وقت اخیر عموما نظرسنجی ها با نتایج واقعی انتخابات به خاطر آرای مردد فاصله داشته بنابراین نتایج دور اول انتخابات تا حدود زیادی مشخص می کند که کدام یکی از کاندیداها شانس بیشتر پیروزی را دارند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.