تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۴:۳۶
کد خبر : 18296

کارشناس تیراندازی: الهه احمدی باید دو برابر قبل تمرین کند

کارشناس تیراندازی: الهه احمدی باید دو برابر قبل تمرین کند

مسعود کلهری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم ملی تیراندازی در جام‌های جهانی اظهار کرد: تیراندازان ما بعد از مدت‌ها دوری به دلیل کرونا و انتخابات فدراسیون در جام جهانی برزیل (فروردین) حاضر شدند، در آن مسابقات کشورهای صاحب نام حضور نداشتند. به هر حال در آن مسابقات در چند ماده

مسعود کلهری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص عملکرد تیم ملی تیراندازی در جام‌های جهانی اظهار کرد: تیراندازان ما بعد از مدت‌ها دوری به دلیل کرونا و انتخابات فدراسیون در جام جهانی برزیل (فروردین) حاضر شدند، در آن مسابقات کشورهای صاحب نام حضور نداشتند. به هر حال در آن مسابقات در چند ماده تیمی مدال گرفتیم که جای تقدیر دارد اما کافی نیست.

کارشناس تیراندازی در ادامه گفت: ‌تغییر مدیریت، تغییر کادر مربیان تفنگ و تپانچه و .. باعث شد که زمان زیادی برای هماهنگی سپری شود. در شرایط جدید نفرات دیگری هم برای ارزیابی به اردو دعوت شدند. به هر حال انتظار داشتیم که تیراندازان در جام جهانی باکو عملکرد بهتری داشته باشند. هر چند که بعد از جام جهانی برزیل تنها یک ماه فرصت بودو تصور نمی‌شد که آنها در این مدت اندک تغییر قابل توجهی داشته باشند و دلخوش به کسب مدال شویم. در باکو کشورهای مدعی زیادی حضور داشتند که رکوردهای بالایی را ثبت کردند و ورزشکاران ما گویی با رقبای جدیدی مواجه شده‌اند.

کلهری در مورد اعزام جوانان و نوجوانان به مسابقات جام جهانی باکو گفت: باکو چون کشور همسایه بود و هزینه‌های ایاب ذهاب نسبت به کشورهای دیگر کمتر می شد به جوانان‌ها هم فرصت حضور دادیم تا محک بخورند و ارزیابی شوند. این تیراندازان در مسابقات داخلی رنکینگ بالایی داشتند اما با توجه به اینکه برای اولین بار در مسابقات بین المللی حاضر شدند نمی توان انتظار بالایی داشت. البته عفتی هم اولین حضورش بود و توانست همراه پورحسینی و فروغی صاحب مدال طلای تیمی تپانچه شود و عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

وی در ادامه گفت: در تیمی تپانچه جام جهانی باکو صاحب مدال شدیم و این نشان می دهد که سطح رکورد تیراندازان به صورت نسبی بالا است و آنها می توانند در رشته های تیمی مدال آور باشند. در انفرادی چون رکوردهای حریفان واقعا بالا بود، قابل انتظار نبود که بتوانیم مدال کسب کنیم. این جای نگرانی دارد چون در المپیک مسابقات به صورت انفرادی و میکس است و ماده تیمی هنوز اضافه نشده است. اکنون بایستی بیشتر روی مسابقات انفرادی، بالا بردن رکورد ورزشکاران و یا جایگزین کردن نفرات جدید کار کنیم. باید به نفراتی که مدعی هستند و رکوردهای بالاتری دارند فرصت دهیم تا خودی نشان دهند و در مسابقات کسب سهمیه از حضور آنها استفاده کنیم تا بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم.

کارشناس تیراندازی با بیان اینکه نگرانی برای کسب سهمیه پاریس وجود دارد، گفت: با این شرایط نگرانی برای کسب سهمیه المپیک وجود دارد اما چون بازی‌های آسیایی عقب افتاد فرصت هست که بازیکنان خود را برسانند. این بستگی به کار مربیان دارد. البته کادر مربی کادری نیست که به صورت گروهی بتوانیم برای پیشرفت ورزشکاران از همه فرصت‌های تکنیکی، تاکتیکی، آمادگی جسمانی و روانی بهره گیری کنیم. متاسفانه کار گروهی ما ضعیف است و هیچ وقت به صورت گروهی کار نکرده‌ایم. این مشکلی است که سال‌های سال دامن‌گیر تیراندازان ملی ما است و نمی توانیم آنطور که باید و شاید مدعی باشیم.

وی در مورد موضوع استعدادیابی گفت: متاسفانه در این سال‌ها در بحث استعدادیابی عقب مانده‌ایم. پشتوانه‌هایی که بتوانند رکوردهای بهتری داشته باشند و بتوانیم جایگزین تیم ملی کنیم نداریم و از این بابت با کمبود مواجه هستیم. در واقع نفرات جوان و نوجوان ما در تفنگ و تپانچه آنقدر قوی نیستند که بتوانیم آنها را جایگزین کنیم. این خلا در استعدادیابی سبب نگرانی ما در بحث المپیک هم شده است.

عضو کمیته فنی تپانچه در خصوص عملکرد فروغی گفت: در دوره قبل المپیک ما ۶ سهمیه تیراندازی داشتیم و به طور نسبی نتایج خوبی هم کسب شد. در رشته تپانچه برای اولین بار توانستیم مدال طلای المپیک را بدست آوریم. یک اتفاق بزرگی بود که پیش آمد. انتظار داشتیم که فروغی در مسابقات برزیل و باکو بتواند مدال آوری را تکرار کند و مایه دلخوشی کاروان در باکو و برزیل شود. یکی از دلایل می تواند مربوط به خودش باشد و بهتر می‌تواند توضیح دهد. ما هنوز موفق نشدیم که ببینیم علت فنی، تکنیکی و یا ذهنی او چیست، ولی با کسب مدال تیمی باکو کمی از نگرانی‌ها را برطرف کرد.

وی گفت: بعد از تغییرات ریاست فدراسیون، هنوز فرصت کافی برای انسجام، آرامش و ترغیب تیراندازان تیم‌های ملی تفنگ و تپانچه به وجود نیامده است. این مهم به مرور اتفاق خواهد افتاد چون خداراشکر به ورزشکاران امکانات داده شده و مانعی از نظر تجهیزات و امکانات جانبی وجود ندارد. صرفا باید شرایط مربیگری و جوی که باید ایجاد آرامش کند تا سبب پیشرفت آنها شود ایجاد شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا الهه احمدی می تواند خود را به المپیک پاریس برساند، گفت:‌ احمدی تیرانداز کارکشته‌ای و سال‌ها نام آور بوده اما اکنون نسبت به دیگر تیراندازان افت کرده است. هرچند که او مصمم است خود را به المپیک پاریس برساند ولی بایستی نسبت به گذشته برنامه‌های تمرینی بیشتری را پیش بگیرد. تصورم این است که اگر او می خواهد به المپیک برسد باید دو برابر قبل کار کند چون سطح رکوردهای دنیا هم بالا رفته است. حتی برخی از کشورهای صاحب نام مثل هند و چین در باکو هم شرکت نکرده‌اند و رکوردهای آنها را نمی‌دانیم. اگر الهه بخواهد خود را برساند باید خیلی تلاش کند تا به شرایط عالی برگردد.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.