تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر : 10341

ژاپن به دنبال راه‌حلی میانه در قبال المپیک پکن

ژاپن به دنبال راه‌حلی میانه در قبال المپیک پکن

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، گرچه این این اقدام ژاپن، واقعا یک تحریم دیپلماتیک نیست، اما توکیو را همگام با آمریکا و کشورهایی از جمله استرالیا، انگلیس و کانادا قرار خواهد داد. گزینه‌های مختلفی از جمله فرستادن «سیکو هاشیموتو»، رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک ژاپن و نماینده مجلس مشاوران این کشور، به

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری کیودو، گرچه این این اقدام ژاپن، واقعا یک تحریم دیپلماتیک نیست، اما توکیو را همگام با آمریکا و کشورهایی از جمله استرالیا، انگلیس و کانادا قرار خواهد داد.

گزینه‌های مختلفی از جمله فرستادن «سیکو هاشیموتو»، رئیس کمیته المپیک و پارالمپیک ژاپن و نماینده مجلس مشاوران این کشور، به این بازی‌ها وجود دارد.

با توجه به کشورهای صنعتی حاضر در نشست گروه هفت، احتمال دارد فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن تا پیش از پایان سال جاری میلادی،‌ در این مورد تصمیم‌گیری کند.

در حاشیه نشست گروه هفت، فرانسه گفت که مقامات ارشد خود را به این بازی‌ها که در ماه فوریه برگزار می‌شود، می‌فرستد. پاریس نیز قرار است در سال ۲۰۲۴ میزبان این رقابت‌ها باشد.

کیشیدا که از سوی حزب لیبرال دموکرات حاکم، برای تصمیم‌گیری در این مورد، تحت فشار است، گفته است که پیوستنش به کارزار تحریم‌های دیپلماتیک علیه این بازی‌ها، به منافع «ملی» ژاپن ارتباط دارد.

به گفته منابع، ژاپن در تلاش است تا از اعزام وزرای خود به این رقابلت‌ها خودداری کرده اما نمایندگانی به این المپیک زمستانی بفرستد تا هم آمریکا را به عنوان یک متحد امنیتی کلیدی راضی نگه دارد و هم چین را به عنوان بزرگترین شریک تجاری خود، خشمگین نکند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.