تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر : 12581

چین از اینترپل برای “هدف‌گیری مخالفان سیاسی خود” در انگلیس استفاده می‌کند

چین از اینترپل برای “هدف‌گیری مخالفان سیاسی خود” در انگلیس استفاده می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه تلگراف، تبعیدیان و فعالان مستقر در انگلیس خود را برای هجوم احتمالی “اعلان‌های قرمز” آماده می‌کنند که به موجب این اتفاق، آن‌ها در هنگام سفر به خارج از کشور ممکن است دستگیر و به “رژیم کمونیست” تحویل داده شوند. گفته می‌شود که قرار نیست این “آژانس بین‌المللی

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه تلگراف، تبعیدیان و فعالان مستقر در انگلیس خود را برای هجوم احتمالی “اعلان‌های قرمز” آماده می‌کنند که به موجب این اتفاق، آن‌ها در هنگام سفر به خارج از کشور ممکن است دستگیر و به “رژیم کمونیست” تحویل داده شوند.

گفته می‌شود که قرار نیست این “آژانس بین‌المللی اجرای قانون” (اینترپل) برای اهداف سیاسی مورد استفاده قرار گیرد، در حالی که در سال‌های اخیر، این آژانس به خاطر قبول درخواست‌ها از جانب “رژیم‌های دیکتاتوری”، انتقادهای فزاینده‌ای را دریافت کرده است.

هم اکنون مقامات در هنگ کنگ آشکارا راجع‌به “استفاده از اینترپل به عنوان ابزاری برای برگرداندن مخالفان به خاک چین” گفت‌وگو می‌کنند و این امر به دنبال “گسترش چشمگیر انواع جرایم تحت پیگرد قانونی سختگیرانه امنیت ملی” است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

نیروی پلیس هنگ کنگ درخصوص تعقیب مخالفان ساکن در خارج از کشور به طور فزاینده‌ای “مهاجم و عصبانی” شده است.

همچنین این کشور آن دسته از اتباع خارجی که به معترضان و مخالفان سیاسی چین کمک می‌کنند را متهم کرده و به دنبال آنان نیز است.

شانزده نفر از مبارزان حقوق بشر که شش تن از آن‌ها در انگلیس زندگی می‌کنند، نامه‌ای به این آژانس بین‌المللی اجرای قانون ارسال کرده‌اند تا جویا شوند که دولت چین یا پلیس هنگ کنگ به دنبال استفاده از اینترپل علیه آن‌ها است و یا اینکه اعلان قرمز توسط دولت یا پلیس اعلام شده است.

آن‌ها می‌گویند که بدون اطمینان از سوی اینترپل، عملا در انگلیس زندانی هستند.

در این نامه آمده است: ترس واقعی درخصوص اینکه هنگ کنگ یا چین در گذشته از اینترپل به عنوان ابزاری علیه ما استفاده کرده باشند، وجود دارد و شاید ترس بزرگتر برای اکثر ما که این نامه را امضا می‌کنیم این است که هنگ کنگ و چین قصد چنین کاری را دارند به خصوص هم‌زمان با اینکه آن‌ها چنین موضوعی را آشکارا اعلام می‌کنند.

این نامه توسط «یاو من-چون» قانونگذار سابق هنگ کنگ که از قانون امنیتی جدید فرار کرده بود و همچنین «سیمون چنگ»، کارمند سابق کنسولگری انگلیس که مدعی است توسط مقامات چینی شکنجه شده است، امضا شد.

آقای چنگ از دولت انگلیس خواست تا با اینترپل برای لغو هرگونه اعلان قرمز علیه تبعیدیان حقوق بشر لابی کند و از این سازمان خواست تا در صورت هر گونه اخطاریه آن را افشا کند.

وی افزود: اینترپل مثل یک “جعبه سیاه” می‌ماند و ما نمی‌دانیم که داخل آن چه چیزی است. ما خیلی نگران هستیم از اینکه مبادا دستورالعمل‌های چین را دنبال کنند. ما عملا نمی‌دانیم کدام کشور امن است تا به آن سفر کنیم.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.