تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 29756

چرا الناز رکابی به انگلیس نرفت؟

چرا الناز رکابی به انگلیس نرفت؟

به گزارش ایسنا، الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی ایران قصد سفر به انگلیس برای شرکت در دوره آموزشی مربیان کمیته بین‌المللی المپیک را داشت که ویزای کشور انگلستان برای این ورزشکار صادر نشد. زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه بیان کرد: ثبت نامی که برای سفر به انگلستان انجام شده

به گزارش ایسنا، الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی ایران قصد سفر به انگلیس برای شرکت در دوره آموزشی مربیان کمیته بین‌المللی المپیک را داشت که ویزای کشور انگلستان برای این ورزشکار صادر نشد.
زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه بیان کرد: ثبت نامی که برای سفر به انگلستان انجام شده بود ارتباطی با فدراسیون نداشت. دعوتنامه را به صورت شخصی فرستاده بودند و کل همکاری‌شان به صورت مستقیم با فدراسیون جهانی و IOC بود. هیچ شناختی نسبت به فعالیتی که می‌خواستند انجام بدهند نداشتیم. خانم رکابی هم تمایل نداشتند فدراسیون کوهنوردی در جریان باشد.
او در ادامه افزود: با توجه به حاشیه‌هایی که خانم رکابی در مسابقات کره‌جنوبی ایجاد کرده بود، به او گفتم باید حتما مجوز شورای برون مرزی را دریافت کنی چون ممکن است در سفر مشکلاتی به وجود بیاید که وزارت ورزش در جریان نباشد. به این ترتیب دعوتنامه را برای فدراسیون ارسال کرد.
زارعی با بیان اینکه مجوز شورای برون مرزی را گرفتیم تا نامه‌نگاری‌های لازم را انجام بدهیم، ادامه داد: وقتی از شورا مجوز می‌گیریم وزارت ورزش نامه می‌دهد و یک نامه پشتیبانی به سفارت ارسال می‌شود. سفارت هم با این برداشت که وزارت ورزش پشتیبان این ورزشکار است، اقدامات بعدی را انجام می‌دهد.
او افزود: وقتی خانم رکابی به فدراسیون مراجعه می‌کند دو اتفاق برایش می‌افتد. یکی اینکه نام برادرش را هم به عنوان همراه ذکر کردند که سفارت در این زمینه حساسیت داشت و همین به عنوان یکی از عواملی که به او ویزا ندادند ذکر شده است. مورد دوم هم این است که حدود ۳۰۰۰ یورو در حساب داشته که سفارت به این هم ایراد گرفته است چون عددی نیست. به خودش هم ذکر کرده‌اند و ما هم ابتدا در جریان نبودیم. یک هفته بعد از زمان دوره بود پرسیدم به کجا رسید گفت که به این دلایل ویزا نداده‌اند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: فدراسیون در جریان این موضوع نبود و برخی می‌خواستند صادر نشدن ویزا را گردن یک مرجع ایرانی بیاندازند اما این مرجع که ویزا نداده قطعا سفارت انگلیس بوده است و ربطی به فدراسیون ندارد. سفارت به نظرات فدراسیون اهمیتی نمی‌دهد که فدراسیون سفارت انگلیس را توجیه کند.
او ادامه داد: شورای برون مرزی و کمیته ملی المپیک هم تایید کردند و این موضوع از عهده فدراسیون خارج بود. البته مقداری پنهان کاری خانم رکابی و نگرفتن مشاوره‌های لازم از مراکز گردشگری هم تاثیرگذار بود. چون ما هنگام اعزام از آژانس‌ها مشاوره می‌گیریم و بهترین راهکار را ارائه می‌دهند اما او راسا اقدام کرده بود و ظاهرا تمایلی نداشت که فدراسیون در جریان باشد.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.