تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر : 2382

پیشکسوت دوومیدانی: حدادی خیلی افت کرده است/ باید دختر آینده‌داری به المپیک می‌رفت

پیشکسوت دوومیدانی: حدادی خیلی افت کرده است/ باید دختر آینده‌داری به المپیک می‌رفت

به گزارش ایسنا،  سه نماینده دوومیدانی ایران در بازی‌های المپیک توکیو عملکرد خوبی نداشتند. احسان حدادی در پرتاب دیسک بین ۳۲ نفر در جایگاه ۲۶ قرار گرفت، حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر بین ۶۲ نفر، بیست و هشتم شد و فرزانه فصیحی در دوی  ۱۰۰ متر بین ۵۴ نفر در رتبه ۵۰ قرار گرفت.  

به گزارش ایسنا،  سه نماینده دوومیدانی ایران در بازی‌های المپیک توکیو عملکرد خوبی نداشتند. احسان حدادی در پرتاب دیسک بین ۳۲ نفر در جایگاه ۲۶ قرار گرفت، حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر بین ۶۲ نفر، بیست و هشتم شد و فرزانه فصیحی در دوی  ۱۰۰ متر بین ۵۴ نفر در رتبه ۵۰ قرار گرفت.  

ولی‌الله صالح‌نیا در مورد عملکرد ملی‌پوشان دوومیدانی ایران در بازی‌های توکیو به ایسنا گفت: دوومیدانی به هیچ وجه راضی‌کننده نبود. نمی‌شود از ورزشکاران توقع مدال داشت اما به اندازه تدارکاتشان هم رضایت را برآورده نکردند و رکوردهای خوبی از خود به جا نگذاشتند. البته فصیحی برای اولین بار در المپیک شرکت کرد و این بابی است که به بخش زنان اهمیت بیشتری بدهند تا نفرات خوبی در سطح آسیا و جهان داشته باشیم.  

او در مورد عملکرد احسان حدادی در المپیک گفت: حدادی چندین آسیب‌دیدگی دارد که هر کدام می‌تواند در رکورد یک قهرمان نقش داشته باشد. آنقدر که برایش سرمایه گذاری شده بود، برداشت نکردیم. اگر آسیب دیدگی نداشته باشد می‌تواند برای بازی‌های آسیایی سرمایه‌گذاری کند اما نفرات دیگری هم داریم که اگر مورد توجه قرار بگیرند می‌توانند جایگزین حدادی شوند و حتی اگر او در ایران زندگی کرد زیر نظرش کار کنند.

او افزود: اکثر کشورها روی جوانان خود سرمایه‌گذاری می‌کنند و با تدارکات و تمرین مناسب آنها را به مسابقات می‌فرستند. دیدید که حدادی خیلی نزول کرده است اما حریفانش هنوز در صحنه هستند و رکوردهای خوبی هم به دست آوردند. بنابراین برای آینده مملکت باید تعداد بیشتری را به کار گرفت و استعدادیابی کرد. در کشوری با جمعیت بالای ۸۰ میلیون نفر حتما نفراتی پیدا می‌شوند که پرتاب‌های خوبی انجام بدهند.  خیلی ها می‌توانند جایگزین حدادی شوند و او هم مربی و معلم خوبی برایشان باشد.  

این پیشکسوت دوومیدانی در مورد حضور فصیحی در المپیک از طریق اعطای سهمیه یونیورسالیتی گفت: فصیحی در مسابقات داخل سالن و ماده ۶۰ متر درخشش خوبی داشته اما خیلی وقت‌ها قهرمانانی بوده‌اند که در ۵۰، ۶۰ متر اول همه را جا گذاشته‌اند و در پایان ۱۰۰ متر هفتم و هشتم شده‌اند، بنابراین شاید یک دونده ۱۰۰ متر نتواند در ۲۰۰ متر به خوبی بدود یا یک دونده ۲۰۰ متر در ماده ۴۰۰ متر نتیجه خوبی را به دست نیاورد. اگر نیت این بود از این سهمیه برای یک نفر استفاده شود بهتر بود که بهترین، آینده‌دارترین و کسی که رکورد چندین ساله ایران را شکسته ببرند.

او افزود: با حضور فصیحی در المپیک فهمیدیم که دونده ۶۰ متر خوبی است اما سن و سال برای دوهای سرعت خیلی مهم است. در دوهای استقامت در سن و سن بالا هم قهرمان المپیک داشته ایم  اما سرعت زمان خاصی دارد و احتمال آسیب دیدگی افزایش پیدا می‌کند. شما فکر می‌کنید یوسین بولت نمی‌توانست در این المپیک هم شرکت کند و در برخی مواد مدال بگیرد؟ اما آنها به جایگزین‌ها میدان می‌دهند. در حالی که ما تا وقتی طرف تسلیم نشده می‌گوییم بیا و به مسابقه برو اما باید به جایگزین‌ها میدان بدهیم.

صالح‌نیا در مورد عملکرد کلی کاروان ایران در توکیو هم اظهار کرد: با توجه به شرایط زمانی ممکن است خیلی از کشورها مثل ما تاحدودی نتایج دور قبل را نگرفته باشند. شرایط کرونا و تمرینی و همچنین کمبود دیدارهای تدارکاتی برخی از تیم‌ها هم تاثیرگذار بود. البته برخی از رشته‌ها صرفا هدف حضور در المپیک بود اما برخی رشته‌ها هم خیلی خوب ظاهر شدند و فراتر از زمان اوج خود بودند. در کل هر چه بکارید به همان اندازه برداشت می‌کنید. امیدوارم از این به بعد بیشتر به رشته‌های مدال‌آور و مربیان با کیفیت داخلی اهمیت بدهند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.