تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر : 12723

پیشنهاد رشوه شرکت طراح پگاسوس برای دسترسی به شبکه‌های ارتباطی جهانی

پیشنهاد رشوه شرکت طراح پگاسوس برای دسترسی به شبکه‌های ارتباطی جهانی

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که شرکت صهیونیستی “NSO Group” که جاسوس افزار جنجالی “پگاسوس” را طراحی کرده است، مبالغ نقدی هنگفتی  را به نمایندگان شرکت امنیت تلفن همراه آمریکا در ازای دسترسی به شبکه‌های ارتباطی جهانی پیشنهاد داه است. واشنگتن پست نوشت که این اطلاعات بخشی از اطلاعاتی است که یک

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که شرکت صهیونیستی “NSO Group” که جاسوس افزار جنجالی “پگاسوس” را طراحی کرده است، مبالغ نقدی هنگفتی  را به نمایندگان شرکت امنیت تلفن همراه آمریکا در ازای دسترسی به شبکه‌های ارتباطی جهانی پیشنهاد داه است.

واشنگتن پست نوشت که این اطلاعات بخشی از اطلاعاتی است که یک افشاگر در اختیار وزارت دادگستری آمریکا قرار داده است.

 گری میلر، کارشناس آمریکایی امنیت تلفن همراه در این باره گفت که این پیشنهاد طی یک گفت‌وگوی تلفنی در اوت ۲۰۱۷ میان مقامات گروه NSO و نمایندگان شرکت “Mobileum” مستقر در کالیفرنیا مطرح شده است. این شرکت خدمات امنیتی را به شرکت‌های ارتباطی در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

وی افزود؛ مقامات شرکت NSO به طور خاص به دنبال دسترسی به شبکه به اصطلاح “SS۷” هستند، که به شرکت‌های ارتباطی  کمک می‌کند تا تماس‌ها و خدمات را در سراسر جهان هدایت کنند.

طبق این گزارش، درحالی که شرکت‌های نظارتی تلاش می‌کنند به شبکه‌های ارتباطی دسترسی پیدا کنند تا با تعیین موقعیت جغرافیایی اهداف مورد نظر سایر خدمات جاسوسی را ارائه دهند، در مقابل شرکت‌های ارتباطی با محدود کردن دسترسی به شبکه SS۷ و استفاده از فایروال‌ها درصدد جلوگیری از تلاش‌ها برای دسترسی به اطلاعات شخصی مشتریان خود هستند.

طبق گفته منابع مطلع از تحقیقات مذکور، ادعاهای میلر درحالی علنی شده است که وزارت دادگستری آمریکا در حال انجام تحقیقات جنایی درباره هک غیرقانونی تلفن‌های همراه افراد مختلف توسط مشتریان NSO است.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.