تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر : 26757

پیشرفت ۴۴ درصدی لایروبی خلیج گرگان

پیشرفت ۴۴ درصدی لایروبی خلیج گرگان

نورالله عباسی در گفتگو با ایسنا با تشریح به آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان اظهار کرد: از حجم یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار متر مکعب پیش‌بینی شده از پروژه لایروبی خلیج گرگان، تاکنون ۵۲۴ هزار و ۹۰ مترمکعب آن لایروبی شده است. وی از پیشرفت برنامه‌ای حدود ۵۲ درصدی لایروبی خلیج گرگان خبر

نورالله عباسی در گفتگو با ایسنا با تشریح به آخرین وضعیت لایروبی خلیج گرگان اظهار کرد: از حجم یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار متر مکعب پیش‌بینی شده از پروژه لایروبی خلیج گرگان، تاکنون ۵۲۴ هزار و ۹۰ مترمکعب آن لایروبی شده است.
وی از پیشرفت برنامه‌ای حدود ۵۲ درصدی لایروبی خلیج گرگان خبر داد و تاکید کرد:  موضوع و بحران خلیج گرگان به عنوان یکی از مهمترین مسائل استان گلستان احصاء و تعریف شده و عزم دولت سیزدهم نیز تحقق این مهم است که امیدوارم با تمرکز بر روی آن مشکل با همت و تلاش همه‌جانبه رفع شود.
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان از پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصدی لایروبی خلیج گرگان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ کمپرسی، ۱۲ بیل مکانیکی، سه لودر، یک بلدوزر، ۲۱ کمپرسی، ۱۳ بیل مکانیکی و دو لایروب برای احیای خلیج گرگان در منطقه فعالیت می‌کند تا اجرای این پروژه با شتاب خوبی انجام شود.
به گزارش ایسنا؛ کارشناسان و مسئولان، خشکی خلیج گرگان را مساوی با نابودی استان گلستان می‌دانند و معتقدند خشکی آن نه تنها گلستان که استان های همجوار را هم به چالش می کشاند.
با توجه به اهمیت این موضوع، علاج‌بخشی خلیج گرگان مورد توجه مسئولان ملی و استانی قرار گرفت و گام‌ها برای نجات تنها خلیج ایرانی خزر قوت دوچندان گرفت.
 دولت مردمی نیز برای نجات خلیج گرگان از خشکی گام‌های جدی برداشته تا جایی که رئیس جمهور در سفر به گلستان ضمن بازدید از خلیج گرگان، دستور دادند مسئولان بدون فوت وقت برای احیای آن اقدام کنند. انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.