تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
کد خبر : 2486

پیام بایدن به رئیس جمهور تونس

پیام بایدن به رئیس جمهور تونس

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، طبق بیانیه کاخ سفید، جاناتان واینر، جانشین مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با قیس سعید، رئیس جمهور تونس تاکید کرد که باید نخست وزیر جدیدی برای تشکیل یک کابینه کارآمد در تونس که توان مقابله با دو بحران بهداشتی و اقتصادی موجود در این کشور

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز عربی، طبق بیانیه کاخ سفید، جاناتان واینر، جانشین مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با قیس سعید، رئیس جمهور تونس تاکید کرد که باید نخست وزیر جدیدی برای تشکیل یک کابینه کارآمد در تونس که توان مقابله با دو بحران بهداشتی و اقتصادی موجود در این کشور را داشته باشد، تعیین شود.

واینر در این دیدار با انتقال پیام جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، بر حمایت او و دولتش از مردم تونس تاکید کرده و از سعید خواست به سرعت به مسیر دموکراسی پارلمانی در تونس بازگردد.

جانشین مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه تاکید کرد: ایجاد یک کابینه جدید برای برقراری ثبات در حوزه اقتصادی همچنین فضایی را برای گفتگوی جامع درباره اصلاحات پیشنهادی قانون اساسی و انتخابات فراهم خواهد کرد.

طبق بیانیه یاد شده، واینر در سفر خود به تونس با رهبران جامعه مدنی این کشور نیز دیدار و به آنها اعلام کرد که آمریکا از مشارکت سازنده آنها در ایجاد آینده‌ای دموکرات در تونس حمایت می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.