تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر : 15503

پورشیب: در ورزش ایران امثال هروی انگشت شمارند/ کاراته ایران سال سختی پیش رو دارد

پورشیب: در ورزش ایران امثال هروی انگشت شمارند/ کاراته ایران سال سختی پیش رو دارد

ذبیح‌الله پورشیب در گفتگو با ایسنا، درباره آغاز اردوی تیم‌ ملی کاراته، اظهار کرد: از فردا(سه‌شنبه) اولین مرحله اردوی تیم ملی آغاز می‌شود و قطعا با برنامه‌ریزی‌های خوب کادر فنی و فدراسیون، هدفمان حضور پرقدرت در رویدادهای پیش رو خواهد بود. سال بسیار مهم و سختی را در پیش داریم و امیدوارم کاراته ایران باز

ذبیح‌الله پورشیب در گفتگو با ایسنا، درباره آغاز اردوی تیم‌ ملی کاراته، اظهار کرد: از فردا(سه‌شنبه) اولین مرحله اردوی تیم ملی آغاز می‌شود و قطعا با برنامه‌ریزی‌های خوب کادر فنی و فدراسیون، هدفمان حضور پرقدرت در رویدادهای پیش رو خواهد بود. سال بسیار مهم و سختی را در پیش داریم و امیدوارم کاراته ایران باز هم در مسابقات بین المللی بدرخشد و به بهترین نتایج برسد. خدا را شکر شرایط تیم ملی خوب است و برنامه‌های کادر فنی و تلاش بچه‌ها، اینبار نیز نوید روزهای خوب گذشته را برای کاراته ایران می‌دهد.

دارنده مدال‌های برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: کاراته ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد و از این توانایی برخوردار است که تا سال‌ها از عناوین و افتخارات خود در سطح جهان و آسیا دفاع کند. قطعا حفظ قهرمانی‌های بدست آمده که زحمات زیادی برای آن‌ها کشیده شده، کار بسیار سختی است، رقبای ما در جهان به شدت در حال کار و سرمایه‌گذاری هستند تا بتوانند به افتخارات ایران برسند اما این توانایی و قدرت در تیم ملی وجود دارد که باز هم عناوین خود را تکرار کند. قطعا بچه‌ها نیز باید از جان مایه بگذارند تا بار دیگر شاهد افتخارآفرینی کاراته ایران در رویدادهای مهم پیش رو باشیم.

وی، درباره سفر به اسپانیا و حضور در سمینارهای آموزشی این کشور، گفت:به دعوت سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا راهی این کشور شدم و در چند سمینار آموزشی که در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد، حاضر شدم و از سوی دیگر نیز تمریناتم را دنبال می کردم تا از شرایط مطلوب دور نشوم. خوشبختانه کشورهای مختلف جهان احترام زیادی برای کاراته ایران قائل هستند و در مجموع سفر بسیار خوبی بود.

پورشیب در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای مربیگری از سوی اسپانیایی‌ها دریافت کرده یا خیر، گفت: فعلا به این موضوعات فکر نمی‌کنم و دوست دارم مبارزه کنم. امسال سال بسیار مهمی برای کاراته ایران است و من نیز با تمام توانم تلاش می‌کنم که برای تیم ملی مثمر ثمر باشم و بهترین نتایج را کسب کنم. تجربه دو دوره حضور در بازی‌های آسیایی و همچنین حضور در رقابت‌های جهانی را دارم و قطعا تمام تلاشم را می‌کنم بتوانم برای تیم ملی به میدان بروم و مدال‌آوری کنم. از سوی دیگر موفق به کسب سهمیه بازی‌های جهانی کاراته شدم و امیدوارم طلای دوره گذشته را تکرار کنم. نفرات بسیار خوبی را در اوزان مختلف داریم که همگی شایسته کسب مدال در مسابقات هستند، امیدوارم هر نفری که به عضویت تیم ملی در می‌آید بتواند به بهترین نتایج برسد و برای کشور افتخارآفرینی کند. من هم مثل سایر بچه‌ها تلاش می‌کنم تا برای کاراته ایران افتخارآفرینی کنم.

کاپیتان تیم ملی کاراته، در ادامه گفتگو با ایسنا، از اینکه نام نمایندگان کاراته ایران در نظرسنجی افتخارآفرینان یک قرن اخیر ورزش ایران توسط شبکه ورزش نیست، گلایه کرد و گفت: کاراته ایران اینبار نیز واقعا مظلوم واقع شد، نتایج سال‌های گذشته نشان می‌دهد که کاراته ایران به چه افتخارات و عناوین بزرگی رسیده است. در بحث مربیگری مگر می‌شود افتخارات استاد هروی را نادیده گرفت؟ او چندین سال است هدایت تیم ملی را بر عهده دارد و موفق به هت تریک در کسب عنوان قهرمانی جهان شده و بارها نیز در آسیا به افتخارات زیادی رسیده است. در کمتر رشته‌ای چنین مربیانی در ایران داریم که به این حجم از افتخارات رسیده باشند و امثال او در ورزش ایران انگشت شمار هستند. همچنین تیم ملی کاراته نیز به هر افتخاری که ممکن بود طی سال های گذشته رسیده و همه کار کرده است. دیگر چه توقعی داشتند که انجام نشده است؟ امیدوارم با کاراته مهربان‌تر باشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.