تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۲۶
کد خبر : 5125

پنتاگون: چیدمان نظامی ایالات متحده در جهان در دست بررسی است/ درباره حادثه کابل تحقیق نمی‌کنیم

پنتاگون: چیدمان نظامی ایالات متحده در جهان در دست بررسی است/ درباره حادثه کابل تحقیق نمی‌کنیم

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری گفت: «این کار در جریان است و تقریبا به اواخر آن نزدیک می‌شویم.» کربی در مورد خطر تروریسم و القاعده گفت که تهدید تروریستی از سوی القاعده افزایش یافته و از افغانستان به دیگر مناطق، از جمله آفریقا، رفته است. او افزود که ایالات

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری گفت: «این کار در جریان است و تقریبا به اواخر آن نزدیک می‌شویم.»

کربی در مورد خطر تروریسم و القاعده گفت که تهدید تروریستی از سوی القاعده افزایش یافته و از افغانستان به دیگر مناطق، از جمله آفریقا، رفته است. او افزود که ایالات متحده همکاری‌های نیرومند ضدتروریستی را در آن مناطق حفظ خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون با اشاره به افغانستان گفت:‌ «هنوز خیلی زود است که بگوییم تسخیر افغانستان توسط طالبان چه معنایی برای تروریسم یا مبارزه با تروریسم در آفریقا خواهد داشت. … [ولی] ما به تمرکزمان بر آن تهدید ادامه خواهیم داد.»

وی همچنین گفت: پنتاگون قصد ندارد بازرسان را برای ارزیابی حملات پهپادی آمریکا در کابل به دلیل “تهدید قریب الوقوع داعش” به افغانستان بفرستد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که حمله هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان در واقع ارتباطی با سازمان تروریستی داشته است.

جان کربی به خبرنگاران گفت: من در حال حاضر گزینه‌ای را پیش بینی نمی‌کنم … که براساس آن بازرسان برای ارزیابی راهی کابل شوند. فرماندهی مرکزی آمریکا هنوز در حال ارزیابی نتایج آن حمله است و آنها ابزارهای مختلفی برای انجام این کار دارند و من بیش از این وارد این موضوع و اینکه تحقیقات تا کجا پیش رفته نخواهم شد.

حمله 29 اوت هواپیمای بدون سرنشین در کابل به بهانه هدف گیری داعش صورت گرفت اما  نیویورک تایمز گزارش داد که ارتش ایالات متحده بر اساس ادعاهای مشکوک، راننده یک خودرو را مورد هدف قرار داد از جمله به این دلیل که آنها معتقد بودند وی احتمالاً با داعش ارتباط داشته و مواد منفجره در خودرو او قرار داده شده است. نیویورک تایمز همچنین گزارش داد که هویت دقیق راننده که هم تایمز و هم واشنگتن پست آن را زمری احمدی معرفی کردند، در آن زمان برای ارتش مشخص نبود. به گزارش نیویورک تایمز به نظر نمی‌رسد که راننده ارتباطی با سازمان تروریستی داشته باشد و سالها در یک گروه کمک رسانی به نام Nutrition and Education International کار کرده است. پنتاگون تا کنون نام فرد مورد حمله در هواپیمای بدون سرنشین را تایید نکرده است. گزارش شده است که 10 غیرنظامی از جمله احمدی در این حمله کشته شده‌اند، اگرچه پنتاگون گفته است که تنها سه نفر کشته شده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.