تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر : 26741

پلیس فرانسه، جوامع اقلیت را بیشتر جریمه می‌کند

پلیس فرانسه، جوامع اقلیت را بیشتر جریمه می‌کند

به گزارش ایسنا، براساس آژانس آمار رسمی فرانسه، پلیس این کشور در مناطقی که بیشترین تعداد مهاجر را دارد، جریمه‌های بیشتری را از شهروندان دریافت می‌کند. به عبارتی، پلیس فرانسه در این مناطق به ازای هر هزار نفر، تقریبا ۲۶ جریمه صادر می‌کند. این رقم ۵۴ درصد بیشتر از مناطق دیگر این کشور است که

به گزارش ایسنا، براساس آژانس آمار رسمی فرانسه، پلیس این کشور در مناطقی که بیشترین تعداد مهاجر را دارد، جریمه‌های بیشتری را از شهروندان دریافت می‌کند. به عبارتی، پلیس فرانسه در این مناطق به ازای هر هزار نفر، تقریبا ۲۶ جریمه صادر می‌کند. این رقم ۵۴ درصد بیشتر از مناطق دیگر این کشور است که پلیس به ازای هر هزار نفر، تقریبا ۱۷ جریمه صادر می‌کند.
براساس گزارش‌های منتشر شده، طی سال ۲۰۲۰ و اولین قرنطینه ناشی از کووید-۱۹، پلیس در پنج منطقه از پاریس که شهروندان غیراروپایی دارد، جریمه‌های بیشتری صادر کرده بود.
در آن زمان در مناطق ذکر شده، پلیس فرانسه به ازای هر هزار نفر، ۵۸ جریمه صادر می‌کرد و این رقم ۴۰ درصد بیشتر از ۱۵ مناطق دیگری بود که پلیس به طور میانگین به ازای هر هزار نفر، ۴۲ جریمه می‌نوشت.
علی‌رغم اینکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه پیشتر مدعی شده بود، پلیس فرانسه هیچ “تبعیض سیستماتیکی” قائل نمی‌شود، اما بسیاری از مردم علاوه بر اینکه چنین اقدامی را “تبعیض‌آمیز” خواندند، اظهار کردند: از آنجایی که این جریمه‌ها از راه دور صادر می‌شوند، در مواردی ما حتی متوجه نمی‌شویم که مرتکب چه جرمی شده‌ایم که چنین جریمه‌هایی برایمان صادر می‌شود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.