تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر : 29786

پلمب ۱۰۱ مرکز درمانی غیرمجاز در خوزستان / فعالیت افراد غیرمتخصص در مطب پزشکان

پلمب ۱۰۱ مرکز درمانی غیرمجاز در خوزستان / فعالیت افراد غیرمتخصص در مطب پزشکان

صادق جعفری چگنی با اعلام این خبر افزود: در همین مدت ۱۱۵ مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی دیگر نیز به مراجع قضایی و ادارات تعزیرات سراسر استان خوزستان معرفی شدند تا به اتهامات آنان در این زمینه رسیدگی شود. به گزارش ایسنا، وی با بیان این که طبق ماده ۳ قانون مقررات امور

صادق جعفری چگنی با اعلام این خبر افزود: در همین مدت ۱۱۵ مرکز غیر مجاز ارائه دهنده خدمات درمانی دیگر نیز به مراجع قضایی و ادارات تعزیرات سراسر استان خوزستان معرفی شدند تا به اتهامات آنان در این زمینه رسیدگی شود. به گزارش ایسنا، وی با بیان این که طبق ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی، هرگونه فعالیت و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز، غیرقانونی تلقی می‌شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، گفت: این موضوع در جلسه با رئیس علوم پزشکی استان و معاونین وی و رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز مطرح شده است که امیدواریم با نظارت‌های دقیق دستگاه‌های نظارتی در حوزه بهداشت و درمان و پیگیری گزارش‌های مردمی، این تخلفات به نحو چشمگیری کاهش یابد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: متاسفانه در برخی از پرونده‌های تشکیل شده در مراجع قضایی، شاهد هستیم که برخی پزشکان مطب خود را جهت انجام عمل‌های زیبایی در اختیار افراد غیرمتخصص قرار می‌دهند.
وی گفت: صیانت از سلامت مردم و رعایت حقوق بیماران و جامعه پزشکی و تامین امنیت روانی در این حوزه وظیفه سیستم نظارتی و مدیریت درمانی استان است و دادستان‌ها در سراسر استان به‌عنوان مدعی العموم حافظ حقوق مردم و جامعه پزشکی در چارچوب قانون بوده و با هرگونه تخلف و سوء استفاده از این جایگاه، برخورد می‌کنند. بنا بر اعلام دادگستری خوزستان، جعفری چگنی از مردم خواست تا از مراجعه به مراکز غیرمجاز درمانی که ممکن است مشکلاتی برای آنان ایجاد کند، خودداری کنند و هرگونه تخلف در این خصوص را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا به اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان اطلاع دهند.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.