تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کد خبر : 5008

«پریزاد» مستند برتر جشنواره کازان روسیه شد

«پریزاد» مستند برتر جشنواره کازان روسیه شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، مستند «پریزاد» از آثار تولید شده در سیمای مرکز سمنان، توانست برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه جشنواره کازان در کشور روسیه شود. مسعود مولای کاردار سفارت ایران در کازان، به نمایندگی از کارگردان اثر این جایزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، مستند «پریزاد» از آثار تولید شده در سیمای مرکز سمنان، توانست برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین مستند کوتاه جشنواره کازان در کشور روسیه شود.

مسعود مولای کاردار سفارت ایران در کازان، به نمایندگی از کارگردان اثر این جایزه را دریافت کرد.

«پریزاد» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی مهدی ایمانی شهمیری در سال ۹۸-۹۹ در سیمای مرکز سمنان تولید شده است.

در این مستند با نگاهی داستانی به معرفی یکی از هنرهای دستی زنان روستای چاشم پرداخته شده است؛ «گلیچ» نوعی گلیم است که تنها در منطقه چاشم بافته می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «کازان» با هدف تبادل تجربیات فرهنگی، هنری و سینمایی، با شعار «گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و فرهنگ گفتگوها» و با حضور شخصیت‌های سینمایی و کارگردانان پنج قاره جهان و با نمایش آثار بلند سینمایی، فیلم‌های مستند و انیمیشن و برگزاری برنامه‌های جنبی، طی روزهای ۵ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۴ تا ۱۹ شهریور ماه امسال) در روسیه برگزار شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.