تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر : 18501

پروسه آبله میمونی غیر عادی است/ افزایش کشورهای درگیر بیماری

پروسه آبله میمونی غیر عادی است/ افزایش کشورهای درگیر بیماری

به گزارش خبرنگار مهر، ایلاد علوی، در گفتگوی زنده اینستاگرامی، در رابطه آبله میمونی توضیحاتی ارائه داد. عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که آبله میمونی جزو بیماری‌های بومی آفریقا به شمار می‌رود، گفت: خاستگاه اصلی این بیماری میمون نیست، بلکه مخزن اصلی آبله میمونی، جوندگان هستند. علوی با

به گزارش خبرنگار مهر، ایلاد علوی، در گفتگوی زنده اینستاگرامی، در رابطه آبله میمونی توضیحاتی ارائه داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با عنوان این مطلب که آبله میمونی جزو بیماری‌های بومی آفریقا به شمار می‌رود، گفت: خاستگاه اصلی این بیماری میمون نیست، بلکه مخزن اصلی آبله میمونی، جوندگان هستند.

علوی با اشاره به وجود ۲ سویه آبله میمونی، افزود: این بیماری از سال‌های گذشته به صورت تک گیر در کشورهای دیگر وجود داشته است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی به وضعیت شیوع آبله میمونی که امسال در کشورهای اروپایی و آمریکا مشاهده شده است، اشاره کرد و گفت: امسال شاهد هستیم که درصد کشورهای درگیر آبله میمونی افزایش داشته و بیشتر شده است.

وی ادامه داد: هنوز به طور کامل، علت افزایش موارد آبله میمونی در کشورهای دیگر بررسی نشده که بدانیم چه عواملی باعث شده موارد انتقال بیماری افزایش یابد.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی، با غیر عادی دانستن پروسه افزایش موارد آبله میمونی در کشورهای اروپایی و آمریکا، گفت: البته به شرایط اضطرار نرسیده، اما غیر عادی است.

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.