تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر : 54227

پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی زمانی عذاب الیم بود

پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی زمانی عذاب الیم بود

در دولت روحانی به گفته دو وزیر نفت و اقتصاد پرداخت یارانه ۴۵ هزار تومانی عذاب آور بود اما همین یارانه ۴۵ هزار تومانی در دولت سیزدهم به یکباره جهش پیدا کرد و هر ماه نیز پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر درحالی دولت سیزدهم مبلغ یارانه نقدی را از ۴۵ هزار تومان بعد از تقریباً یک دهه افزایش داد که دولت گذشته به گفته وزرا در پرداخت همین یارانه ۴۵ هزار تومانی نیز معطل مانده بود.
بیژن زنگنه در مصاحبه‌ای گفته بود پرداخت یارانه نقدی عذاب الیم است.

وزیر سابق نفت در پاسخ به این سوال مجری که از وی پرسید احساس خود را درباره واژه هدفمندی یارانه‌ها بگویید، گفت: خیلی عذاب آور است.
وی از پرداخت یارانه نقدی همچون وزیر اقتصاد به عنوان یک مصیبت بزرگ یاد کرد و با اشاره به اینکه تقریباً ٨٠ تا ٩٠ درصد درآمد ناشی از فروش شرکت گاز و ٨٠ درصد درآمد شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از محل فروش فرآورده‌ها به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص می‌یابد، اظهارداشت: جمع کردن پول هدفمندی و رساندن به موقع آنها واقعاً «عذاب الیمی» است و همان طور که آقای طیب نیا وزیر اقتصاد نیز گفته‌اند، واقعاً عذاب آور است.
وزیر سابق نفت تصریح کرد: برهمین اساس، بسیاری از شب‌ها از نگرانی اینکه چطور باید پول هدفمندی یارانه‌ها را تأمین کنیم، خوابم نمی‌برد.
زنگنه ادامه داد: آنچه در طول سال‌های گذشته درباره هدفمندی یارانه‌ها اجرا شد، خلاف قانون بود و پرداخت یارانه‌ها اصلاً طبق قانون اجرا نشد، ضمن اینکه اگر هدفمندی یارانه‌ها براساس قانون اجرا می‌شد، دیگر مشکلی نداشتیم؛ منتها آنچه که اجرا شد، اصلاً با نص قانون متفاوت بود.
مصیبت عظمی دولت در پرداخت یارانه
همچنین علی طیب نیا که این روزها دوباره فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده است نیز در گفت وگویی دیگر اعلام کرده بود شب پرداخت یارانه‌ها مصیبت عظمی دولت است.

حالا فرض کنید این دو دوباره به مسند کار باز گردند و قیمت بنزین افزایش نجومی پیدا کند و از طرفی پول یارانه‌ها نیز پرداخت نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.