تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۲
کد خبر : 53646

پایان مرحله اول نمونه‌گیری از ۳۴ ورزشکار اعزامی به المپیک

پایان مرحله اول نمونه‌گیری از ۳۴ ورزشکار اعزامی به المپیک

ستاد ملی مبارزه با دوپینگ یک مرحله نمونه‌گیری از ورزشکارانی که سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کرده‌اند، انجام داده و تست‌های گرفته شده را برای آزمایش آکردیته آلمان ارسال کرده است.

فرزاد شارکی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد روند کنترل دوپینگ ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک گفت: مانند دیگر ادوار بازی های المپیک و آسیایی، آموزش مهمترین اقدام در این زمینه بود که برای تمام رشته ها و ورزشکاران شان که مسافر بازی ها هستند، انجام شده است. بعد از آن وارد پروسه نمونه گیری از ورزشکاران شدیم.
وی با بیان اینکه این مرحله از کنترل دوپینگ کاروان ایران با گرفتن تست ادرار همراه بود، خاطرنشان کرد: معمولا از ورزشکاران اعزامی به المپیک حداقل یک مرحله تست دوپینگ گرفته می شود. این مرحله برای هر ۳۴ ورزشکاری که صاحب سهمیه شده اند به طور کامل انجام شده است. ماموران نادو با حضور در محل اردو یا مسابقات ورزشکاران المپیکی، اقدام به نمونه گیری از آنها کردند.
قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تاکید کرد: تست های گرفته شده از ورزشکاران المپیکی یکجا و به طور کامل برای آزمایشگاه آکردیته کلن ارسال شده است. یک هفته از ارسال تمام نمونه ها می گذرد و احتمالا تا یک هفته یا ۱۰ روز آینده نتایج آنها اعلام می شود.
شارکی در مورد تکرار نمونه گیری از ورزشکاران المپیکی گفت: با توجه به فاصله حدودا ۳۹ روزه ای که تا زمانی بازی های ۲۰۲۴ باقی مانده است، احتمالا یک مرحله نمونه گیری دیگر از ورزشکاران خواهیم داشت.
وی همچنین در مورد کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک و کنترل دوپینگ این کاروان نیز گفت: نمونه گیری از ورزشکاران این کاروان هم در برنامه هفته های آتی قرار دارد. فعلا معاینه پزشکی و آموزش برای اعضای کاروان پارالمپیک آغاز شده است. این برنامه از هفته پیش آغاز شد و حدودا تا هفته دوم تیر ادامه دارد. بعد از آن وارد پروسه نمونه گیری می شویم.
قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ خاطرنشان کرد: از ورزشکاران پارالمپیکی که کمیته ملی پارالمپیک اسامی آنها را به نادو اعلام می کند، یک مرحله تست دوپینگ گرفته می شود. سپس با لحاظ کرده بازه زمانی، وارد پروسه دوم نمونه گیری می شویم.
شارکی تاکید کرد: تمام تست ها از ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی به صورت ادرار گرفته می شود و در اختیار آزمایشگاه کلن قرار داده می شود. در صورت نیاز تست خون گرفته می شود که در این صورت باید برای آزمایشگاه قطر ارسال شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.