تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۳۵
کد خبر : 13710

پاک‌آیین: امیدواریم پوتین بتواند بحران اوکراین را “عاقلانه” مدیریت کند

پاک‌آیین: امیدواریم پوتین بتواند بحران اوکراین را “عاقلانه” مدیریت کند

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدام روسیه در رابطه با شناسایی دو ایالت خودمختار اوکراین یعنی لوهانسک و دونتسک گفت: اقدام روسیه برای شناسایی دو ایالت دونتسک و لوگانسک در اوکراین که قبل از این اعلام استقلال و خودمختاری کرده بودند، قابل پیش بینی بود چرا که دومای روسیه استقلال آنها

محسن پاک‌آیین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقدام روسیه در رابطه با شناسایی دو ایالت خودمختار اوکراین یعنی لوهانسک و دونتسک گفت: اقدام روسیه برای شناسایی دو ایالت دونتسک و لوگانسک در اوکراین که قبل از این اعلام استقلال و خودمختاری کرده بودند، قابل پیش بینی بود چرا که دومای روسیه استقلال آنها را به رسمیت شناخته بود و آن را تصویب کرده و دولت روسیه هم باید این را اجرا کند اما به نظر من این اقدام در شرایط خوبی انجام نشد.

وی ادامه داد: در مقطعی که آمریکا و انگلیس و کشورهای اتحادیه اروپا روسیه را به حمله به اوکراین یا تسخیر و اشغال برخی شهرهای اوکراین است متهم می کنند، این کار فشار را بر روسیه افزایش می‌دهد و موضع مسکو را در سطح بین‌المللی تضعیف می کند چون به طور کلی کشورهای جهان با تجزیه کشورهای مستقل و تغییر مرزهای جغرافیایی و رسمی پذیرفته شده بین‌المللی مخالف هستند.

این دیپلمات با سابقه کشورمان تصریح کرد: البته اعلام پذیرش استقلال این دو ایالت به معنای حمله روسیه به اوکراین یا به این منطقه نیست و امیدواریم دولت آقای پوتین کماکان عاقلانه برخورد کرده و به دنبال حمله به اوکراین نباشد.

پاک آیین اظهار کرد: امیدواریم اوکراین و روسیه بدون دخالت کشورهای ثالث مسایل خودشان را از طریق گفتگو و به شکلی مسالمت آمیز حل کنند. وقوع جنگ در آن منطقه به نفع کشورهای منطقه و صلح جهانی نیست و درگیری دو قدرت بزرگ آمریکا و روسیه را تشدید می کند و آثار منفی بر امنیت جهانی خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.