تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر : 29776

پاسخ مقانلو به فریبرز عسگری: ۶ سال چکار کردید که حالا مدعی شده‌اید؟

پاسخ مقانلو به فریبرز عسگری: ۶ سال چکار کردید که حالا مدعی شده‌اید؟

بیژن مقانلو در گفتگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های اخیر فریبرز عسگری سرمربی سابق تیم ملی تکواندوکه گفته بود “تیم خوبی را تحویل کادر فعلی دادم، نوش جانشان”، اظهار کرد: من باید این حرف را بزنم. سال ۲۰۱۶ تیمی را تحویل دادم که همه نفراتش رنک یک دنیا بودند. یک مثالی هست که می‌گویند

بیژن مقانلو در گفتگو با ایسنا، در واکنش به صحبت‌های اخیر فریبرز عسگری سرمربی سابق تیم ملی تکواندوکه گفته بود “تیم خوبی را تحویل کادر فعلی دادم، نوش جانشان”، اظهار کرد: من باید این حرف را بزنم. سال ۲۰۱۶ تیمی را تحویل دادم که همه نفراتش رنک یک دنیا بودند. یک مثالی هست که می‌گویند یک باغبان بود که هیچ رسیدگی به درختان و خاک آن‌ها نمی‌کرد و به درختان آب و کود هم نمی‌داد اما باغبان دیگر حواسش به همه جا بود و همه این کارها را با دقت انجام داد و باغ سرسبزی را ایجاد کرد و هیچ ادعایی هم نداشت اما باغبانی که کاری انجام نمی‌داد همه جا می‌گفت سرسبزی این باغ حاصل تلاش من است.
سرمربی تیم ملی تکواندو، افزود: من هیچ کس را به غیر از بازیکنانی که صاحب رنکینگ بودند و باید به مسابقات اعزام می‌شدند را بدون انتخابی و عبور از فیلترهای سنگین  انتخاب نکردم. وظیفه من مربی ارتقای سطح کیفی بازیکنان و رعایت عدالت در انتخاب نفرات بر اساس شایستگی آن‌هاست. خدا را شکر مسیر خوبی را طی کرده ایم و چشم‌انداز روشنی هم داریم.
وی خطاب به برخی مدعیان، گفت:چطور زمانی که این تیم جا نیفتاده بود همه سکوت کرده بودید اما الان که تیم شکل گرفته و آینده روشنی دارد، همه مدعی شده‌اید؟ البته من بیژن مقانلو به این شرایط عادت کرده‌ام. ما زمانی ۷ قهرمان نوجوانان جهان و ۲ قهرمان المپیک نوجوانان داشتیم، چرا آن‌ها را رها کردید؟ عاقبت آن‌ها چه شد؟ معلوم است که بدون داشتن برنامه و هدف مشخص به جایی نمی‌رسیم و نیروهای خوبمان را هدر می‌دهیم.
مقانلو در ادامه گفتگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: حکایت این دوستان هم حکایت همان باغبان است. هیچ مراقبتی نکردند و آب و کودی به نهال‌ها ندادند و فقط بودند. این ها فقط حرف من نیست، درباره عملکرد این دوستان هم بروید ببینید نفراتی مثل بخشی چه می‌گویند؟
سرمربی تیم ملی تکواندو در ادامه در واکنش به ادعای سرمربی سابق تیم ملی که عملکرد تکواندوی ایران در مسابقات جهانی منچستر را موفق‌تر از مکزیک ارزیابی کرده است، گفت: تمام بازی‌ها و آمار آن‌ها در مسابقات جهانی مکزیک مشخص است. بچه‌هایی که در مسابقات جهانی انگلیس بودند، حتی آن‌هایی که مدال گرفتند می‌گفتند ما کتک خوردیم. کیفیت بازی‌ها را ارزیابی کنید می‌بینید که اصلا قابل قیاس نیستند. من همیشه گفته‌ام تکواندو یک کِشتی به گل نشسته بود که تحویل گرفتم و باید آن را آماده دریای طوفانی می کردم. ما آمدیم جوانان را به خودباوری رساندیم و برایشان این نکته ثابت شد که تکواندوی ایران یکی از قدرت‌های برتر جهان است و باید به جایگاه اصلی خود برسد، هر چند مسیر بسیار سخت و دشواری در پیش داریم.
وی خطاب به سرمربی سابق تیم ملی تکواندو، گفت: هر کاری می‌خواستید در ۶ سالی که حضور داشتید می کردید، چطور حالا مدعی شده اید؟ من انتخابی گذاشتم و هیچ کس را انتصاب نکردم. من بستر را مهیا کردم و نور امید را به این جوانان نشان دادم و گفتم بفرمایید این گوی و این میدان، هر کس که می‌تواند بزند و ملی پوش شود. اصلا کاری به اسم بازیکن نداشتم و نخواهم داشت و هر کسی بهتر باشد ملی‌پوش می شود. در سال‌های گذشته اصلا برنامه‌ای نداشتیم که بخواهیم به نقطه خاصی برسیم. من بیژن مقانلو اعلام می‌کنم بازیکنانی که در رنکینگ بودند به مسابقات گرندپری اعزام می‌شوند چرا که جایگاه آن‌ها در رنکینگ ارزشمند است اما همه برای حضور در آسیایی و جهانی باید از فیلتر انتخابی عبور کنند اما قبلا از این خبرها نبود. بروید از بازیکنان بپرسید. حالا که تیم در حال شکل گرفتن است این دوستان مدعی شده‌اند.
مقانلو تصریح کرد: از همه بزرگان و جامعه تکواندو می‌خواهم که به تیم ملی کمک کنند. این دوستان هر کاری می‌خواستند در این ۶ سال کردند اما نمی‌دانم حالا مدعی چه چیزی شده‌اند؟
وی در ادامه، درباره برنامه‌های تیم ملی تکواندو، اظهار کرد: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی هستیم و ۲۱ تکواندوکار از جمله سجاد مردانی تمرینات خود زیر نظر کادر فنی دنبال می‌کنند. قصد داریم در صورت مهیا شدن شرایط برای حضور در مسابقات گرنداسلم نیز برنامه‌ریزی کنیم. همانطور که می‌دانید معدل حضور در دو فینال گرنداسلم به منزله کسب سهمیه برای حضور در المپیک پاریس خواهد بود. در حال حاضر قصد ما رسیدن به مرحله اول فینال گرنداسلم و سپس مرحله دوم فینال این مسابقات است.
سرمربی تیم ملی تکواندو، افزود: همچنین قصد داریم تا پایان سال مرحله نخست انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی را برگزار کنیم. برای مسابقات انتخابی ۲ برد از ۳ مبارزه را برای انتخاب ملی‌پوشان مد نظر داریم که یک مرحله آن قبل از عید و ۲ مرحله دیگر نیز اوایل سال آینده در یک روز برگزار می‌شود.
وی درباره برنامه‌های کادر فنی برای کسب سهمیه‌های المپیک، گفت:  هدف ما به ترتیب کسب سهمیه از طریق سیستم رنکینگ، گرنداسلم و مسابقات قاره‌ای است. در این مسیر بدون شک بازیکنان ما روز به روز پخته‌تر می شوند و با کسب تجربه بیشتر می‌توانند عملکرد موفقی داشته باشند. هر چند ما برای کسب سهمیه المپیک و حضور در مسابقات دیر استارت زدیم اما با این حال تمام سعی ما این است که با استفاده از تمام پتانسیل تکواندوی ایران به دنبال کسب سهمیه باشیم. خدا را شکر بازیکنان ما در ۲ رویداد پرزیدنت کاپ ترکیه که مدعیان جهانی حضور داشتند و همچنین مسابقات فجیره خوش درخشیدند و نتایج خوبی را کسب کردند.
انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.