تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
کد خبر : 2674

وعده وزیر پیشنهادی امور خارجه برای تشکیل ستاد ویژه کرونا جهت واردات واکسن و دارو

وعده وزیر پیشنهادی امور خارجه برای تشکیل ستاد ویژه کرونا جهت واردات واکسن و دارو

روح الله نجابت در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر پیشنهادی امور خارجه حضور یافتند و در ابتدا رویکردهای کلی خود را در وزارت خارجه در دوره حضورشان برای اعضای کمیسیون تبیین کردند. در ادامه نیز نمایندگان دغدغه ها و

روح الله نجابت در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون وزیر پیشنهادی امور خارجه حضور یافتند و در ابتدا رویکردهای کلی خود را در وزارت خارجه در دوره حضورشان برای اعضای کمیسیون تبیین کردند. در ادامه نیز نمایندگان دغدغه ها و سوالات خود را مطرح کردند و ایشان نیز به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکید ایشان بر دیپلماسی نامتقارن بود که در طی سال های گذشته نیز در دوره های مسئولیتشان دنبال کردند.همچنین بر سیاست خارجه همسایه محور و آسیامحور نیز تاکید داشتند. از سوی دیگر وزیر خارجه پیشنهادی تاکید جدی بر بهره گیری از دستاوردهای میدانی در حوزه دیپلماسی، تاکید کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگری که تاکید داشتند مسئله نگاه به شرق بود. ضمن اشاره به تهدیدهای فراوان موجود در این بخش، فرصت های پیش رو نیز ترسیم شد. موضوع دیگر راهبردهای دیپلماسی در سیاست خارجی تراز انقلاب اسلامی بود که از جانب ایشان به خوبی تبیین شد.

وی در ادامه تاکید کرد: نکته قابل توجه برای همکاران بنده در کمیسیون این بود که ایشان تاکید کردند که ۴۰ درصد از برنامه مدنظر ایشان اقتصاد محور است و در قالب زمان بندی معینی موضوعات احصا شده است و مباحث حوزه کشاورزی، منابع طبیعی، کشت فراسرزمینی و انرژی در آن دیده شده است.

وی افزود: در نهایت این وعده را دادند که به محض نشستن بر صندلی وزارت خارجه ستاد ویژه کرونا در وزارت خارجه تشکیل تا تمام ظرفیت هایی این وزارتخانه برای واردات واکسن، اقلام دارویی و ونتیلاتور به کار گرفته شود. ایشان تاکید کردند که تمام تلاش ایشان و همکارانشان در این حوزه معطوف خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.