تاریخ انتشار : جمعه ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۳۵
کد خبر : 3596

وعده طالبان برای کمک به مقابله با تروریسم و تغییرات جوی

وعده طالبان برای کمک به مقابله با تروریسم و تغییرات جوی

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، عبدالقهار بلخی، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی طالبان گفت، این گروه پیشنهادهای زیادی دارد اگر که از سوی جامعه بین‌المللی به عنوان حاکمان افغانستان به رسمیت شناخته شوند. وی ادامه داد: بر این باوریم که جهان به یک فرصت منحصر به فرد از همکاری برای مقابله با

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن اگزماینر، عبدالقهار بلخی، یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی طالبان گفت، این گروه پیشنهادهای زیادی دارد اگر که از سوی جامعه بین‌المللی به عنوان حاکمان افغانستان به رسمیت شناخته شوند.

وی ادامه داد: بر این باوریم که جهان به یک فرصت منحصر به فرد از همکاری برای مقابله با چالش‌ها دست پیدا کرده است. تمامی این چالش‌ها شامل امنیت جهانی و تغییرات جوی نیازمند اقداماتی مشترک است و اگر ما را کنار بگذارند و نادیده بگیرند، نمی‌توان به آن دست پیدا کنیم.

این مقام طالبان افزود: امیدواریم که نه فقط از سوی کشورهای منطقه‌ای بلکه از سوی تمامی جهان به عنوان نماینده مشروع دولت مردمی افغانستان که حق تعیین سرنوشت خود را از اشغالگری خارجی به دست آورده‌اند، به رسمیت شناخته شویم.

بلخی همچنین گفت، طالبان دیگر اجازه وقوع حملات ترویستی را از داخل خاک افغانستان نمی‌دهد. سیاست ما همچنان بر این روند استوار است که ما دیگر به کسی اجازه نمی‌دهیم تا امنیت سایرین را از داخل خاک افغانستان تهدید کند و به دیگران هم اجازه نمی‌دهیم تا در امور داخلی ما دخالتی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.