تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۳۷
کد خبر : 8625

وزیر ورزش به ژیمناستیک ورود کند!

وزیر ورزش به ژیمناستیک ورود کند!

منصور راضی نژاد در گفت و گو با ایسنا در خصوص بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: ژیمناستیک شرایط خوبی ندارد و با ترس از تعلیق از سوی فدراسیون جهانی اکنون هم در شرایط بدتر از تعلیق قرار دارد. علی‌رغم این تصور که می‌گویند ورزش غیر دولتی است ورزش ما کاملا دولتی است. ورزش مقوله جدا

منصور راضی نژاد در گفت و گو با ایسنا در خصوص بلاتکلیفی فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: ژیمناستیک شرایط خوبی ندارد و با ترس از تعلیق از سوی فدراسیون جهانی اکنون هم در شرایط بدتر از تعلیق قرار دارد. علی‌رغم این تصور که می‌گویند ورزش غیر دولتی است ورزش ما کاملا دولتی است. ورزش مقوله جدا از موضوع فرهنگی نیست و لذا نظارت بخش دولتی و دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد. تصور من این است که در دولت گذشته کمی به ورزش بی‌لطفی شد. فدراسیون‌های جهانی تمایل دارند که ورزش از دولت جدا باشد اما به عقیده من نمی‌توان ورزش را از نظارت دولت جدا و شخصی کرد.

پیشکسوت ژیمناستیک ایران در ادامه گفت: امروز فدراسیون جهانی مثل خیلی دیگر از مسائل که می‌خواهد در ورزش کشورها دخالت کند در این موضوع هم ورود کرده است. تصور می‌کنید فدراسیون جهانی ژیمناستیک دلش برای ما سوخته است. اگر با یک قالیچه به آنجا بروند، می‌گویند شما بهترین فدراسیون دنیا هستید. آنها به مواردی توجه می‌کنند که ارزشی ندارد. با این شرایط پیش آمده درگاهی هم تهدید می‌کند که اگر او را بردارند ورزش ایران تعلیق خواهد شد. به نظر من اکنون باید هیات‌های ورزشی روی این موضوع حساس شوند و دفاع‌ها را کنار بگذارند. امیدوارم ژیمناستیک ما به سامان برسد و روسای هیات‌ها از این بازی که در آن درگیر شده‌اند بیرون بیایند. اکنون تنها ژیمناستیک است که آسیب می‌بیند.

وی در خصوص دفاع بی‌جهت برخی از هیات‌های استانی از فعالیت‌های فدراسیون گفت: مشکل سال‌های اخیر ما این است که افرادی همچون روسای هیات‌ها که باید مطالبه‌گر باشند در بخش های مختلف فدراسیون یک سمت ستادی دارند. در این شرایط آنها خود باید ناظر اعمال خود باشند. در فدراسیون این‌ها سبب مشکلات زیادی شده و کاملا غلط است. هیچ‌گاه این روسای هیات‌ها برعلیه خود انتقادی نخواهند داشت. این‌ها مشکلاتی است که فدراسیون حال حاضر دارد و متاسفانه وزارت سابق به این موضوعات هم توجهی نکرد.

مربی سابق تیم ملی ژیمناستیک ادامه داد: عدم نظارت بر این فدراسیون سبب شده که امروز درگاهی رییس مجمعی باشد که در آن هیچ فردی به هیچ موضوعی اعتراض ندارد. البته افرادی هم هستند که اعتراضاتی دارند اما از نظر درگاهی بی اهمیت است. معیارها در این فدراسیون متفاوت است و ورزشکاری که از فدراسیون تعریف کند ورزشکار خوبی است و اگر بهترین ورزشکار نسبت به مجموعه کوچکترین انتقاد یا مطالبه‌ای کند ورزشکار بودن او را انکار می‌کنند. یکی دیگر از مشکلات این است که هر کس بگوید بالای چشمت ابروست از او شکایت می‌شود و باید در دادگاه حاضر شود. او به جای پاسخ به افراد از آنها شکایت می‌کند.

راضی نژاد گفت: درگاهی در مورد علت رد صلاحیتش به مواردی اشاره کرده که اصلا موضوعیتی ندارد و رد صلاحیتش از سوی بازرسی کل کشور را رد کرده است. او ادعا دارد که سال‌ها در رده‌های مختلف کار مدیریتی انجام داده و کاملا بر موضوعات مدیریتی اشراف دارد. با حرف‌های او ورزش ما در حال آسیب است. بودجه‌ای که باید به این رشته تعلق بگیرد قطع شده است و ورزشکاران اصلی از گود خارج شده‌اند.

مسوول سابق کمیته ژیمناستیک هنری گفت: وعده‌هایی هم که درگاهی در بدو ورودش به فدراسیون داده بود هیچ کدام قابل اجرا نبود. در مورد ماده ۸۸ گفته بود نمی‌گذارد وضعیت این شکلی بماند اما می‌بینیم که روز به روز بدتر و اجاره‌ها چندین برابر قبل شده است. خیلی از هیات‌ها هم که با سرپرست اداره می‌شوند و از نظر درگاهی باید روسا با نظر فدراسیون انتخاب شوند. او انتخابات با رای‌گیری و زیر نظر مجمع را زیر سوال برده است. کسی هم به او نمی‌گوید چرا؟

راضی نژاد افزود: درگاهی به گونه‌ای صحبت می‌کند که گویی ژیمناستیک از سال 96 تازه ایجاد شده است. انگار تا قبل آن هیچ عنوانی در این رشته نداشتیم. می‌گوید 65 مدال در چهارسال مدیریتش در مسابقات کسب کرده، اما نمی‌گوید که مدال مسابقات باشگاهی اسلونی را هم جزو افتخارات خود عنوان می‌کند. او نباید کار افرادی را که 80 سال در این رشته زحمت کشیده‌اند را کم ارزش جلوه دهد. این اتفاقات هیچ کدام به صلاح ورزشکاران نیست. اکنون که با مهاجرت ورزشکاران روبه رو هستیم نباید با بی توجهی به ملی پوشان آن را سرد کنیم. این بی توجهی ها عاقبت خوبی برای ژیمناستیک ندارد.

وی گفت: درگاهی در دوره ریاستش هزینه‌های بیخودی انجام داده است مثلا می‌گویند 300 میلیون برای نوشتن تاریخچه ژیمناستیک هزینه کرده که البته هنوز هم چاپ نشده است. تاریخچه نوشتن کار اشتباهی نیست اما نه در این شرایط. همچنین کارت های مربیگری بدون ضابطه و قوانین صادر شده است. کسی هم به این ها توجه نمی‌کند.

کارشناس و پیشکسوت ژیمناستیک در ادامه گفت: ژیمناستیک ما اصلا حال خوبی ندارد و اگر با همین شرایط پیش برود چیزی از آن باقی نمی ماند. اکنون هم مشکلات عدیده‌ای داریم ورزشکارانی که در سطح تیم ملی هستند ناامید شده و می‌خواهند این رشته را کنار بگذارند، تنها افرادی مانده‌اند که چاره ای جز آن ندارند. کیخا هم که سال های سال می توانست به عنوان قهرمان کار کند همه چیز را رها کرده و به دنبال مدیریت رفته است.

راضی‌نژاد در پایان گفت: از وزیر ورزش می خواهیم که اکنون تصمیم درستی برای ژیمناستیک بگیرد و تعیین تکلیف کند. باید این شرایط نابسامان هر چه زودتر درست شود. ژیمناستیک ما همین اکنون هم تعلیق هست. ورزشکاری که نداریم، در بخش دختران هم برنامه‌ای نیست تصور ما این بود که با حضور درگاهی بخش زنان تغییر محسوسی خواهد کرد اما هیچ اتفاقی نیفتاد. شرایط درسایر بخش ها هم همین است. البته اکنون در شرایطی هستیم که اگر وزارت هم برای این رشته تعیین تکلیف کند باز با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.