تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 15791

ورود گرد و غبار به نواحی مرزی غرب کشور/ وزش باد شدید توام با گرد و خاک در ۶ استان

ورود گرد و غبار به نواحی مرزی غرب کشور/ وزش باد شدید توام با گرد و خاک در ۶ استان

به گزاش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از انتقال و توسعه گردوخاک به‌ویژه به مناطق مرزی و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید از یکشنبه(۲۱ فروردین) تا اواخروقت یکشنبه خبرداد. این شرایط جوی دراستان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت زمان کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال

به گزاش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از انتقال و توسعه گردوخاک به‌ویژه به مناطق مرزی و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید از یکشنبه(۲۱ فروردین) تا اواخروقت یکشنبه خبرداد.

این شرایط جوی دراستان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود و در این مدت زمان کاهش دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز برای کلیه گروه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گردوخاک دردستور کار قرار گیرد.

این سازمان در ادامه با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش شیو فشاری و وزش باد شدید موقت توام با گردوخاک و کاهش دید از صبح یکشنبه(۲۱ فروردین)تا اواخر وقت یکشنبه خبر داد.

این شرایط جوی که در استان‌های قزوین، البرز، قم، لرستان، نیمه شمالی مرکزی، شمال همدان، شمال اصفهان، نیمه جنوبی تهران، نیمه جنوبی سمنان و خراسان شمالی، گلستان  رخ می‌دهد و کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد را به دنبال دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش خسارت های احتمالی اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب پذیر و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از خسارات احتمالی به تاسیسات حساس به گرد و خاک را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع : ایسنا

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.