تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر : 32359

واکنش‌های فلسطینی و عربی به یورش بن گویر به مسجدالاقصی

واکنش‌های فلسطینی و عربی به یورش بن گویر به مسجدالاقصی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا، نبیل ابوردینه، سخنگوی این تشکیلات گفت، تلاش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر تندروهای صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود مسجدالاقصی محکوم و مردود است و شکست خواهد خورد، مردم فلسطین در کمین این تلاش‌ها خواهند بود. وی تاکید کرد، ورود بن گویر افراطی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری معا، نبیل ابوردینه، سخنگوی این تشکیلات گفت، تلاش ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و دیگر تندروهای صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود مسجدالاقصی محکوم و مردود است و شکست خواهد خورد، مردم فلسطین در کمین این تلاش‌ها خواهند بود.
وی تاکید کرد، ورود بن گویر افراطی در ساعات اولیه مانند دزدان به میدان مسجد الاقصی واقعیت را تغییر نخواهد داد و حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر آن تحمیل نخواهد کرد.
ابوردینه گفت، آنچه امروز اتفاق افتاد خطرناک است و نیازمند اقدام فوری جامعه بین‌المللی به ویژه دولت آمریکا است که خواستار حفظ وضعیت موجود در قدس است، زیرا آسیب رساندن به مسجد الاقصی بازی با آتش است و منطقه را به سمت جنگ مذهبی با عواقب ناگوار سوق می‌دهد که همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
همچنین محمد حماده، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در قدس تاکید کرد: ما هرگز مسجد الاقصی را تنها نمی‌گذاریم و مسؤولیت تمامی پیامدهای تعرض وحشیانه وزرای اسرائیلی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی متوجه دولت رژیم صهیونیستی است.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمد حماده تصریح کرد که تعرض تجاوزکارانه ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی، بیانگر اوج خطرات پیش روی این مسجد در سایه روی کار آمدن دولتی تندرو و جنایتکار است.
حماده اظهار داشت: ما در برابر این تجاوز آشکار علیه مقدس‌ترین مکان و مسجد، تاکید می‌کنیم که عزم و اراده ملت فلسطین بسیار راسخ‌تر از اشغالگران است و این ملت هرگز در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها تسلیم نمی‌شوند و مسجد الاقصی را تنها نمی‌گذارد.
وی عموم فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده و پررنگ در مسجد الاقصی و اعتکاف در داخل آن و دفاع با جان و دل از این مسجد مبارک در برابر طرح‌های شوم و توطئه‌های اشغالگران برای تقسیم و یهودی‌سازی آن فراخواند.
وزارت خارجه اردن نیز یورش امروز بن گویر به مسجدالاقصی تحت حفاظت نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
سنان المجالی، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد، یورش بن گویر به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن اقدامی تحریک آمیز و مردود و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قوانین وضعیت تاریخی و قانونی موجود در قدس و مقدسات آن است.
وی تاکید کرد: تجاوزات و حملات مستمر به مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس در کنار تداوم اقدامات یکجانبه شهرک‌سازی و تجاوزات مستمر به سرزمین‌های اشغالی فلسطین، هشداری برای تشدید بیشتر و نشان‌دهنده روندی خطرناک است که جامعه جهانی باید برای توقف فوری آن تلاش کند.
المجالی اعلام کرد، سراسر مسجدالاقصی مکان عبادت مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی وابسته به وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن مسؤولیت اداره آن و سازماندهی ورود به این مسجد را برعهده دارد.
سخنگوی رسمی این وزارتخانه خواستار آن شد که رژیم صهیونیستی در مقام قدرت اشغالگر، فوراً از هرگونه اعمال و تجاوزات علیه مسجد الاقصی دست بکشد و به حرمت آن احترام بگذارد و تمامی اقدامات در زمینه تغییر ماهیت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی را متوقف کند.
از طرفی دیگر، وزارت خارجه مصر نیز یورش وزیر امنیت داخلی اسرائیل به مسجد الاقصی به همراه سایر افراط گرایان را محکوم کرد و آن را اقدامی تنش زا دانست.
وزیر امنیت داخلی اسرائیل صبح امروز با حفاظت شدید محافظان خود به صحن مسجد الاقصی یورش برد و گفت که از آمدن به مسجد الاقصی مکانی که بیشترین اهمیت را برای مردم اسرائیل دارد خرسند است.
بن گویر مدعی شد: تهدیدهای حماس کمکی نخواهد کرد ما صاحبان قدس هستیم.
وزیر امنیت داخلی اسرائیل پیشتر در ژانویه سال جاری به مسجد الاقصی یورش برده بود که با انتقاد شدید بین‌المللی مواجه شد.
انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.